۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷
برنامه های صنعت برق برای گذر از اوج مصرف
مدیرعامل شرکت توانیر اعلام کرد

برنامه های صنعت برق برای گذر از اوج مصرف

کردی، مدیر عامل شرکت توانیر برنامه های مختلف وزارت نیرو را برای گذر از اوج مصرف برق در تابستان تشریح کردند.

به گزارش بازار، آرش کردی مدیر عامل شرکت توانیر گفت : استانداردها این گونه تعریف می شود که نحوه اقدام در صنعت برق باید به نحوی باشد که این تداوم برای مشترکین‌, تضمین شده باشد و دچار خاموشی و گرفتاری ناشی از این موضوعات مربوط به محدودیت ها نشود.

آرش کردی افزود: با توجه به سابقه درخشانی که بعد از انقلاب اسلامی در صنعت برق کشور ایجاد شده خود را تابع استاندارد ها و ضوابط می دانیم و برایمان غیر قابل تصور است که مشترکان در بخش های مختلف دچار کمبود در خدمت صنعت برق باشند، به همین جهت تدابیر را به شکلی اتخاذ می کنیم که مطابق مصرفی که در کشور وجود دارد بتوانیم زیرساخت ها را آماده کنیم و پاسخگوی نیاز مشترکین و مردم در بخش های مختلف باشیم.

وی اضافه کرد: صنعتی که به عنوان زیرساخت همه زیرساخت ها شناخته می شود، باید پایداری و تداوم داشته باشد که بتواند سایر بخش ها را هم تداوم ببخشد، اساسا و به شکل اصولی صنعت برق با قابلیت اطمینان واعتماد تعریف می شود.

مدیر عامل شرکت توانیر، با اشاره به ۸۸ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی افزود: رشدزیادی نسبت به سال ۵۷ شاهد بوده، شاخص های صنعت برق بین ۱۰ تا ۱۹ برابر رشد کرده است. جمعیت کشور ۲ تا ۳ برابر بیشتر شده اما اوج مصرف بیش از ۱۰ تا ۱۲ برابر شاخص را دیده است که این نشان می دهد کشور توسعه خوب و مناسبی را بعد از انقلاب در صنعت برق داشته و همه بخش ها را پوشش دارد.

کردی تصریح کرد: پوشش برق رسانی روستایی در جمهوری اسلامی ۹۹/۷ درصد و پوشش میانگین در دنیا ۸۵ درصد است یعنی هنوز ۱۵ درصد در آن بخش ها دچار مشکل هستند، آن سه دهم درصد هم مربوط به عشایر است که اقامتگاه های دائم ندارند. البته برای آن هم فکر کرده ایم، یکی از افتخارات جمهوری اسلامی این صنعت برقی است که چنین گسترش، تداوم، رشد و بالندگی را شاهد بوده و در بخش های مختلف صنعت، نفوذ خدمات و کشاورزی خدمات قابل ارائه و قابل مقایسه ای را با متوسط دنیا در این بخش داریم.

کد خبر: ۱۵۴٬۵۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha