۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
مقاوم سازی ۵۰ درصد خانه های روستایی
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خبر داد

مقاوم سازی ۵۰ درصد خانه های روستایی

حمیدی، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن از مقاوم سازی ۵۰ درصد خانه های روستایی خبر داد.

به گزارش بازار، علیرضا حمیدی، درباره مقاوم سازی واحد های روستایی گفت: طرح ویژه مقاوم سازی مسکن روستایی از سال ۱۳۸۴ اغاز شد و تاکنون یک میلیون و ۹۳۰ هزار واحد مقاوم سازی شدند.

وی افزود: علاوه بر مقاوم سازی واحد های روستایی، ۴۵۰ هزار واحد که در حوادثی چون سیل زلزله اسیب دیده بودند نیز مقاوم سازی شدند.

حمیدی با بیان اینکه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد روستایی نیز به عنوان خودمالکی و بدون استفاده از تسهیلات مقاوم سازی شدند گفت:در سال ۸۴، ۷ درصد از واحد های روستایی مقاوم سازی شدند که براساس سرشماری سال ۹۵ حدود ۵۰ درصد واحد های مسکن روستایی مقاوم سازی شدند.

حمیدی ادامه داد: براساس قانون هرسال ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی مقاوم سازی می شوند که در سال ۱۴۰۰، ۲۰۰ هزار واحد، با دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مقاوم شدند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن بیان کرد: تسهیلات روستایی ۱۰۰ میلیون تومان با سود ۵ درصدی و با استفاده از سفته زنجیره به روستاییان پرداخت می شود که امسال در صورت ابلاغ برنامه بودجه این تسهیلات، به ۲۰۰ میلون تومان افزایش می یابد.

وی درباره مسکن محرومین گفت: بخشی از مخاطبین ما، جز دهک های پایینی هستند که ما در کنارپرداخت تسهیلات، امکانات تشویقی نیز برای انان در نظر گرفته ایم بطوریکه در ۳ سال اخیر، ۱۲۰ هزار واحد در طرح مسکن محرومین قرار گرفت که از این تعداد مقاوم سازی ۹۰ هزار واحد به اتمام رسیده و مابقی در حال اجرا است.

حمیدی افزود: همچنین علاوه بر تسهیلات ویژه، از محل حساب صد امام (ره) و امضا تفاهم نامه با سایر نهاد ها حدود ۲۵۰ هزار واحد مقاوم سازی شدند.

وی بیان کرد: پرداخت تسهیلات بلاعوض براساس تفاهم نامه ها با سایر ارگان ها متفاوت است بطوریکه با تفاهم نامه ای که با سازمان برنامه و بودجه امضا شد ۳۰ میلیون تومان و در تفاهم نامه ای که با بنیاد مستضعفان داشتیم تسهیلات بلاعوض ۵۰ میلیون تومان به همراه ۱۰ تن سیمان و ۲ تن میلگرد پرداخت می شود. معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گفت: امسال نیز بازسازی ۴۰ هزار واحد مسکن محرومین را در دست اجرا داریم.

کد خبر: ۱۵۴٬۵۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha