۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
اشکالات در اجرای حذف ارز ترجیحی به هیچ وجه به اصل طرح بر نمی‌گردد
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

اشکالات در اجرای حذف ارز ترجیحی به هیچ وجه به اصل طرح بر نمی‌گردد

زنجان- شجاعی، عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: اشکالاتی که امروز در اجرای طرح حذف ارز ترجیحی شاهد آن هستیم به هیچ وجه به اصل طرح بر نمی‌گردد.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه چاره‌ای جز حذف ارز ترجیحی نداشتیم، گفت: ارز ترجیحی سالیان سال بود که تخصیص داده می‌شد اما متاسفانه مردم که نقطه هدف بودند از مزایای آن بهره مند نمی شدند و در این میان برخی از رانت‌خواران و مفسدان از آن سوءاستفاده می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه پرونده‌ای در خصوص سوءاستفاده از ارز در کمیسیون اصل ۹۰ داریم و برای ما محرز است که در دولت گذشته تخلفاتی در مدیریت ارزی کشور وجود داشته که این پرونده را در هماهنگی با دستگاه قضایی نیز در حال پیش بردن هستیم، اظهار داشت: این موضوع را با رئیس قوه قضائیه نیز مطرح کردیم؛ چرا که طبعاً گزارشی که این کمیسیون تهیه کرده است، نیاز به رسیدگی قضایی خواهد داشت.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شیوه تخصیص یارانه در گذشته مسیر پرفساد و پررانتی بود و عملاً هم دولت به خاطر تخصیص این ارز متضرر می‌شد و هم مردم که این ارز به آنان تعلق نمی‌گرفت، بیان کرد: اقدامی که امروز در موضوع نان در حال انجام است، طرح بسیار خوبی بوده و به دقت طراحی شده است، هر چند معتقدیم در مقام اجرا با مشکلاتی همراه است که در استان زنجان، کمیسیون اصل ۹۰ بازدیدهای میدانی برای اجرای هر چه بهتر این طرح داشته است.

شجاعی یادآور شد: بازرسان نیز گزارش‌هایی را به کمیسیون اصل ۹۰ مبنی بر وجود برخی از اشکالات در نحوه اجرای این طرح ارجاع داده‌اند، هر چند این اشکلات به اصل طرح برنمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه بعد از اجرای این طرح شاهد تشکیل صف‌های طویلی در نانوایی‌ها هستیم، اظهار کرد: این خود حاکی از آن است که یک جای کار می‌لنگد که مردم در صف‌های طولانی‌تری نسبت به گذشته قرار گرفته‌اند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، به مشکلات دیگر این طرح اشاره کرد و ادامه داد: در استقرار دستگاه‌های جدید کارتخوان با سرعت کمی انجام می‌شود و اینکه آموزش لازم در این خصوص به نانوایان داده نشده است، از طرفی آموزش‌های عمومی نیز برای استفاده از این کارت‌خوان‌ها کامل نبوده است.

کد خبر: ۱۵۴٬۴۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha