۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
نمی توان منکر قدرت گرفتن ارزهای دیجیتال شد| نسبت به خطرات این بازار هشدار می دهم!
رئیس بانک مرکزی اسپانیا:

نمی توان منکر قدرت گرفتن ارزهای دیجیتال شد| نسبت به خطرات این بازار هشدار می دهم!

رئیس بانک مرکزی اسپانیا که از بزرگترین مخالفان فعالیت ارزهای دیجیتال و بازار کریپتو در جهان محسوب می شود، بار دیگر نسبت به فعالیت بازار کریپتو ابراز نگرانی کرد.

به گزارش بازار، رئیس بانک مرکزی اسپانیا که از بزرگترین مخالفان فعالیت ارزهای دیجیتال و بازار کریپتو در جهان محسوب می شود، بار دیگر نسبت به فعالیت بازار کریپتو ابراز نگرانی کرد.

بر اساس این گزارش، پابلو هرناندز، طی سخنانی گفت که اگرچه سهم فعلی بازار ارزهای دیجیتال در سطح جهانی همچنان بسیار کوچک است، اما در قیاس با ریزش های سنگین سال ۲۰۰۸، این بازار رشد بسیار زیادی داشته و نمی توان منکر قدرت گرفتن آن شد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، به شدت از فعالیت بانک ها و موسسات مالی بزرگ سنتی در بازار رمزارزها انتقاد کرده و گفت که سرمایه گذاری بانک ها ناشی از بازار گاوی سال ۲۰۲۱ ارزهای دیجیتال بوده که بانک های را تشویق به سرمایه گذاری در این صنعت کرده است.

مدیرعامل یانک مرکزی اسپانیا همچنین عمده سرمایه گذاری بانک ها در کریپتو را در بخش توکن های غیرقابل تعویض (ETF) دانسته و تاکید کرد که ورود بانک ها به بازار کریپتو منجر به استفاده ابزارهای مالی قدرتنمد در اختیار آنها به نفع بازار ارزهای دیجیتال و اعتبار بخشی بیشتر به آنها خواهد شد.

این مقام ارشد مالی دولت اسپانیا ضمن ابراز نگرانی نسبت به ورود سنگین موسسات مالی و اعتباری بخش خصوصی کشورش به سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، گفت که بی ثباتی این ارزها می تواند ضربه سنگینی به موسسات مذکور زده و منجر به ورشکستگی آنها شود؛ موضوعی که به گفته وی، بانک مرکزی اسپانیا بارها در این خصوص به آنها هشدار داده است.

کد خبر: ۱۵۴٬۳۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha