۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۹
کاهش ۱۶ میلیون تنی تولید جهانی غلات تا سال آینده

کاهش ۱۶ میلیون تنی تولید جهانی غلات تا سال آینده

فائو اعلام کرد که انتظار دارد تولید جهانی غلات در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ برای اولین بار در چهار سال گذشته ۱۶ میلیون تن از سطح رکورد در سال ۲۰۲۱ کاهش یابد.

به گزارش بازار، سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد اعلام کرد که قیمت‌های جهانی مواد غذایی در ماه مه (اردیبهشت و خرداد) برای دومین ماه متوالی کاهش یافت و این درحالی است که در ماه مارس (اسفند و فروردین) به رکورد بالایی رسید، با این حال اما قیمت غلات و گوشت افزایش یافت.

شاخص بهای مواد غذایی فائو که بیشترین مبادله کالاهای غذایی در سطح جهان را شامل می‌شود، در ماه گذشته به طور میانگین ۱۵۷.۴ واحد در مقایسه با ۱۵۸.۳ در ماه آوریل بود. رقم آوریل قبلاً ۱۵۸.۵ واحد تعیین شده بود.

"فائو" اعلام کرد که انتظار دارد تولید جهانی غلات در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ برای اولین بار در چهار سال گذشته کاهش یابد و ۱۶ میلیون تن از سطح رکورد ۲.۷۸۴ در سال ۲۰۲۱ کاهش یابد. در حالی که شاخص قیمت لبنیات، شکر و روغن‌های نباتی در ماه گذشته کاهش یافت، شاخص گوشت افزایش داشت و به بالاترین حد خود رسید و شاخص غلات ۲.۲ درصد رشد کرد و گندم ۵.۶ درصد رشد ماهانه داشت.

"فائو" اعلام کرد که قیمت گندم به دلیل اعلام ممنوعیت صادرات هند و کاهش انتظارات تولید از اوکراین به دلیل تهاجم روسیه افزایش یافته است.

کد خبر: ۱۵۴٬۳۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha