۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
روند پذیرش مسافر در فرودگاه امام به حالت عادی بازگشت| سرور آفلاین گذرنامه نقص سخت افزاری داشت

روند پذیرش مسافر در فرودگاه امام به حالت عادی بازگشت| سرور آفلاین گذرنامه نقص سخت افزاری داشت

در حالیکه گفته می شد سیستم گذرنامه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی «ره» مختل شده خبرها حاکی از این است که روند پذیرش مسافر در فرودگاه امام خمینی(ره) به حالت عادی بازگشته است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: چند ساعت پیش خبری منتشر شد که گفته می شد سیستم گذرنامه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی «ره» دچار مختل شده است. این خبر اگر چه از سوی سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاهها تکذیب شده بود اما آنطور که سرهنگ حیدری سیرت رئیس اداره کنترل مرز هوائی فرودگاه امام به آن اشاره کرده بد مشخص شد سرور آفلاین گذرنامه یک نقص سفت و سخت افزاری داشته است.

سرهنگ حیدری سیرت رئیس اداره کنترل مرز هوائی فرودگاه امام با تشریح چگونگی اختلال رخ داده در سیستم گذرنامه فرودگاه، گفت: در حال حاضر روند پذیرش مسافر در فرودگاه امام خمینی(ره) به حالت عادی بازگشته است و در این راستا موضوع را از مسوولان فرودگاه امام خمینی (ره) پیگیری کردیم.

رئیس اداره کنترل مرز هوائی فرودگاه امام در این باره ادامه داد: هیچگونه نقصی صورت نگرفته است سرور آفلاین گذرنامه یک نقص سفت و سخت افزاری داشته است.

وی افزود: روز ۱۴ خرداد از ساعت ۰۰:۳۰ تا ۲:۴۵ بامداد نقص سخت افزاری سرور آفلاین موجب توقف پذیرش شود.

وی ادامه داد: با توجه به مکانیزم آن در صورت بروز ایراد در این سرور روند پذیرش مسافر تا رفع ایراد با اختلال مواجه شد.

رئیس اداره کنترل مرز هوائی فرودگاه امام اظهار کرد: به همین دلیل تیمی از ستاد فرودگاه برای رفع ایراد اعزام شد که رفع ایراد در ساعت ۲:۴۵ انجام پذیرفت.

وی تاکید کرد: در حال حاضر روند پذیرش مسافر در فرودگاه امام خمینی(ره) به حالت عادی بازگشته است.

به دنبال انتشار خبری مبنی بر اختلال در سیستم ورود مسافران فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) و احتمال هک شدن سامانه‌های گذرنامه این فرودگاه از سوی برخی رسانه‌ها، مسئولان مربوطه این احتمال را رد کردند.

کد خبر: ۱۵۴٬۳۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha