۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹
۸۰ میلیارد تومان صرف احداث سد «گرین» نهاوند شده است
نماینده مردم نهاوند در مجلس:

۸۰ میلیارد تومان صرف احداث سد «گرین» نهاوند شده است

همدان - نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: ۸۰ میلیارد تومان از اسفندماه سال ۹۹ تاکنون برای احداث سد گرین هزینه و باعث پیشرفت ۱۵ تا ۲۰ درصدی طرح شده است.

به گزارش بازار؛ علیرضا شهبازی اظهار کرد: با توجه به مراحل زمانبندی اجرای طرح سد گرین تاکنون عملیات جاده‌سازی، تجهیز کارگاه و دیگر مقدمات کار فراهم شده و دیواره‌سازی سد نیز در آینده اجرا خواهد شد.

وی افزود: طبق زمانبندی و با توجه موافقت رئیس مجلس در اختصاص اعتبار مورد نیاز که حدود ۴۵۰ میلیارد تومان است، پیش‌بینی می‌شود این پروژه اسفندماه سال ۱۴۰۲ مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس با اشاره به فرآیند تخصیص اعتبار برای تسریع در ساخت سد گفت: با توجه به اینکه عملیات اجرایی سد مدت سه سال راکد مانده و اعتبارات دولتی نیز با محدودیت روبرو بود؛ با پیگیری کار تکمیل سد از طریق ماده ۵۶ با موافقت سازمان برنامه و بودجه و مشارکت سه بانک عامل در دست اقدام قرار گرفت.

وی با بیان اینکه طبق قرار داد مقرر شد مبلغ ۱۷۶ میلیارد تومان طی ۶ قسط در اختیار پیمانکاران سد قرار گیرد، اضافه کرد: سال گذشته دو قسط آن واریز و دو قسط دیگر به زودی به حساب پیمانکاران واریز خواهد شد.

شهبازی گفت: علاوه بر آن تلاش بر این است که مبلغی دیگر از محل اعتبارات ملی طی ماه‌های آینده جذب و برای ادامه عملیات سدسازی هزینه شود.

وی در توضیح تصویب اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومانی برای احداث سد نیز گفت: با توجه به اینکه اعتبار اولیه سد گرین ۱۶۸ میلیارد تومان بوده لذا با در نظر گرفتن نرخ تورم امسال و سال آینده به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا کار به طور ۱۰۰ درصدی به اتمام برسد که البته شامل اعتبارات ماده ۵۶ نیز هست.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در خصوص کاربری آب سد گرین نیز گفت: از مجموع ظرفیت کامل سد گرین مصرف عمده آن در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

کد خبر: ۱۵۴٬۲۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha