۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
قیمت نان در طرح ساماندهی نانوایی‌های همدان تغییر نمی‌کند
استاندار همدان:

قیمت نان در طرح ساماندهی نانوایی‌های همدان تغییر نمی‌کند

همدان - استاندار همدان بابیان اینکه قیمت نان در طرح ساماندهی نانوایی‌ها تغییر نمی‌کند، گفت: سامانه جدید خرید نان از هر گونه سوء استفاده احتمالی جلوگیری می کند.

به گزارش بازار؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد در شورای آرد و نان استان همدان با تأکید بر صیانت از بیت‌المال اظهار کرد: مبلغ قابل توجهی از یارانه‌های دولتی سالانه به آرد اختصاص داده می‌شود که باید صرف پخت نان برای مردم شود.

وی گفت: در بعضی موارد این آرد به شکل آزاد و خارج از شبکه به فروش می‌رسید یا قاچاق می‌شد که این موضوع اتلاف هزینه‌های بیت‌المال و نارضایتی مردم را به دنبال داشت.

استاندار همدان افزود: دولت سیزدهم در یک اقدام شجاعانه اجرای طرح مردمی‌سازی اقتصاد و توزیع عادلانه یارانه‌ها هدفمند را کلید زد که بدون تغییر نرخ نان با سازوکار جدید و از طریق نصب کارتخوان‌های هوشمند در نانوایی‌ها این موضوع را کنترل می‌کند.

وی گفت: با فعال شدن سامانه جدید خرید نان، از هر گونه سوء استفاده احتمالی جلوگیری و انگیزه و زمینه بروز تخلف از سوی نانوایان حذف می‌شود.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه اجرای این طرح در استان زنجان به عنوان پایلوت آغاز شده و نواقص احتمالی آن ارزیابی و رفع خواهد شد، گفت: همدان با تجهیز یک‌هزار و ۷۵۰ نانوایی از دو هزار نانوایی به دستگاه پوز هوشمند در رتبه برتر کشوری قرار دارد و تا ۳۱ خرداد این دستگاه در تمام نانوایی‌های استان نصب و فعال می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح افزایش قیمت نداریم و محدودیتی برای خرید نان وجود ندارد، اظهار کرد: در قالب این طرح شهروندان باید برای خرید نان از کارت‌های بانکی خود استفاده کنند.

استاندار همدان گفت: با فعال شدن این سامانه و خرید کارتی نان به واحدهای خبازی عرضه کننده نان با قیمت مصوب صنف و صنعتی، یارانه پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: طرح استفاده از دستگاه پوز، یک داشبورد مدیریتی است که میزان فروش نان، تعداد افراد مراجعه کننده به نانوایی، ساعات کار واحد نانوایی و اوج کار را نشان می‌دهد و مجهز به جی پی اس است.

کد خبر: ۱۵۴٬۲۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      0 0
      طرح بسیارخوبی است جلوتخلف را می گیره توریع عادلانه نان را سبب می شود ای کاش برای اقلام دیگرهم قانون بشه