۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲
خودکفایی در تولید تجهیزات خون| ساخت داروهای نوترکیب هموارتر شد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

خودکفایی در تولید تجهیزات خون| ساخت داروهای نوترکیب هموارتر شد

گرگان- شرکت دانش بنیان «دانش پژوهش فجر» با تولیدات خود سبب خودکفایی در تولید تجهیزات خون شده و از خروج ارز جلوگیری کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار، شرکت دانش بنیان «دانش پژوهش فجر» در سال ۷۴ با هدف حفظ زنجیره سرد و ارتقا و نگهداری محصولات و فرآورده های خونی کشور در تهران تاسیس شد.

این شرکت با بهره گیری از مهندسان مجرب و کارکنان متعهدو همچنین دارابودن بخش های تخصصی در زمینه تولید تجهیزات زیست فناوری، بیوتکنولوژی، تحقیقاتی، علوم پزشکی، علوم کشاورزی، آزمایشگاه های انتقال خون، بیمارستان ها، صنایع غذایی و دارویی با حفظ زنجیره سرد دارای قابلیت های منحصربه فرد است.

حضور موثر و هدفمند شرکت دانش پژوهش فجر در نمایشگاه های بین المللی منجر به امضای قراردادهای همکاری با کشورهای آلمان، اتریش و سوئد شده، رخدادی که علاوه بر بهبود شرایط فروش منجر به افزایش کیفیت محصولات تولیدی این شرکت و توسعه صادارات هم شده است.

این شرکت با تولید بیش از ۱۱ محصول برای اولین بار در کشور، سبب شد تا کشورمان از واردات تجهیزات نگهداری خون و فرآورده های خونی بی نیاز و جلوی خروج ارز از کشور گرفته شود.

از محصولات تولیدی این شرکت می توان به دستگاه اینکوباتور کشت سلول CO۲ به همراه رولینگ باتل اشاره کرد که در زمینه تولید داروهای ضدسرطانی، داروهای نوترکیب انسولین و فاکتور هشت کاربرد دارد و همه آن ها برای اولین بار در کشور توسط شرکت دانش پژوهش فجر تولید شده است.

لازم به ذکر است در سال ۹۲ در جشنواره علم تا عمل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این دستگاه ها به عنوان طرح منتخب کشور انتخاب شدند.

هم اکنون بیش از شش هزار دستگاه تولیدات شرکت دانش پژوهش فجر در سازمان های انتقال خون کشور و بانک خون بیمارستان ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی در حال استفاده است.

خودکفایی در تولید تجهیزات خون| ساخت داروهای نوترکیب هموارتر شد

تولیدات و سوابق شرکت
دانش پژوهش فجر در سال ۹۵ به عنوان پنج شرکت برتر ساخت داخل در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی انتخاب شد و از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور و همچنین معاون اول رئیس جمهور مورد تقدیر قرار گرفت.

شرکت همچنین با کشورهای آلمان، اتریش، سوئد و ایتالیا دارای قرارداد همکاری و انتقال تکنولوژی است.

ساخت دستگاه اینکوباتور کشت سلول CO۲ به همراه رولینگ باتل برای اولین بار در کشور که طرح برتر کشور در جشنواره علم تا عمل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سال ۹۲ بود هم دیگر افتخارات شرکت است.

انتخاب به عنوان طرح برتر استانی و طرح منتخب کشوری برای ساخت دستگاه دیپ فریزر منفی ۷۰درجه دو درب با دوسیکل برودت در سال ۹۳ دستاورد دیگر شرکت دانش پژوهش فجر است.

گواهینامه ISO۱۳۴۸۵-۲۰۱۶وISO۹۰۰۱-۲۰۱۸ از شرکت TCL استرالیا و CE مارک اروپا از شرکت TCL استرالیا به همت متخصصان داخلی هم اخذ شده است.

تائیدیه اداره کل تجهیزات پزشکی و آزمایشگاه مرجع سلامت و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برای تولید تجهیزات آزمایشگاهی هم دریافت شده است.

شرکت دانش پژوهش فجر دارای واحد R&D و پروانه تحقیق و توسعه و واحد فناوری از وزارت صنایع و پارک علم و فناوری استان است. این شرکت همچنین عضو هیات موسس انجمن تجهیزات پزشکی و عضو اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ایران هم است.

خودکفایی در تولید تجهیزات خون| ساخت داروهای نوترکیب هموارتر شد

تولید تجهیزات برای اولین بار
تجهیزاتی که برای اولین بار در کشور تولید شده به شرح زیر است:

اینکوباتور کشت سلول CO۲ به همراه رولینگ باتل(برای اولین بار در کشور)

اینکوباتور پلاکت خون به همراه روتاتور (برای اولین بار در کشور)

اینکوباتور نگهداری پلاکت خون به همراه آژیتاتور

دیپ فریزر -۸۶ C دو درب با دو سیکل برودت مجزا (برای اولین بار در کشور)

فریزر -۴۰ C ظرفیت بالای سه درب با سه سیکل برودت مجزا (برای اولین بار در کشور) (پدافند غیرعامل)

فریزر -۴۰ C آزمایشگاهی با دو سیکل برودت مجزا

فریزر -۳۰ C آزمایشگاهی

یخچال آزمایشگاهی تک درب، یخچال آزمایشگاهی دو درببا دو سیکل برودت مجزا(برای اولین بار در کشور)، یخچال بانک خون

پلاسما اکستراکتور، یخچال آزمایشگاهی (بخش بستری) (اتاق عمل)

کاربرد: در شرکت های تولید داروهای نوترکیب برای کشت سلول جهت تولید داروی فاکتور هشت داروی انسولین داروهای درمان سرطان واکسن کرونا واکسن آنفولانزا

همچنین این شرکت با حضور در نمایشگاه ایران ساخت سال ۱۴۰۰ به میزبانی نمایشگاه بین المللی تهران علاوه برنامه ریزی هدفمند و حضور موثر در نمایشگاه که منجر به استقابل گسترده شرکت کنندگان شد توانست ۳۲ میلیارد تومان پیش قرارداد برای فروش محصولات خود ثبت کند.

هم اکنون چالش اکثر مشتریان داخلی تامین اعتبارات لازم در استان ها است که در صورت حمایت دستگاه های دولتی و حاکمیتی می توان با کمک سیستم بانکی مسیر را برای بی نیازد کردن بخش های مختلف بهداشت و درمان کشور از تجهیزات آزمایشگاهی هموار کرد.

کد خبر: ۱۵۴٬۱۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha