۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳
توسعه غرب و شرق زنجان مورد بی توجهی قرار گرفته است
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

توسعه غرب و شرق زنجان مورد بی توجهی قرار گرفته است

زنجان- مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه در طرح جامع شهری زنجان سیاست‌گذاری خوبی انجام شده تا شهر توسعه متوازن داشته باشد، افزود: متاسفانه به غرب و جنوب شهر توجه چندانی نشده است.

به گزارش بازار و به نقل از راه و شهرسازی زنجان، مسعود بیات منش؛ به طرح جامع شهر زنجان اشاره کرد و گفت: این طرح سیاست گذار کلان توسعه شهر است و باید شورای شهر و شهرداری به این مهم توجه کنند.

وی با بیان اینکه در شورا و شهرداری در دوره‌های مختلف به طرح جامع شهری توجه نشده است، اظهار کرد: در طرح جامع شهر زنجان سیاست گذاری‌های خوبی انجام داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه قیمت زمین در شرق زنجان گران‌تر از غرب زنجان بوده با وجود اینکه باغات سرسبز در منطقه غرب است، ابراز داشت: دو عامل باعث افزایش قیمت و رشد منطقه می‌شود یکی کیفیت آماده سازی زیرساخت‌های شهری، نحوه ایجاد فضاهای سبز و زیباسازی است که در برخی از مناطق غرب این مهم مورد توجه قرار نمی‌گیرد و متاسفانه در این خصوص شورای شهر به منطقه غرب و جنوب شهر زنجان توجه نکرده است.

بیات منش با بیان اینکه در غرب زنجان معضل دسترسی را داریم و این امر باعث شده منطقه غرب شهر زنجان ارزش افزوده لازم را نداشته باشند، افزود: برای رفع این معضل پروژه کوی زیتون؛ پروژه پردیس غرب و پروژه کمربندی را تعریف کردیم تا این معضل رفع شود.

طرح جامع شهر زنجان سال گذشته مصوب شد
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه وظیفه اداره کل راه و شهرسازی استان مطالعه و سیاست گذاری است و مسکن می‌سازیم چرا که تکلیف مان است، ادامه داد: به لحاظ اجرا شهرداران مکلف هستند شهر را براساس مطالعات و سیاست گذاری‌هایی که خودشان دخیل هستند مدیریت کنند.

بیات منش با بیان اینکه در طرح جامع شهری زنجان سیاست‌گذاری خوبی انجام شده تا شهر توسعه متوازن داشته باشد، افزود: متاسفانه به غرب و جنوب شهر توجه چندانی نشده است.

وی متذکر شد: خوشبختانه با پیگیری‌های به عمل آمده طرح جامع شهر زنجان سال گذشته مصوب شد و امیدواریم طرح تفضیلی جدید نیز با توجه به شناخت کامل از موارد، بلافاصله تهیه و وارد فاز اجرایی شود و به توسعه متوازن شهر تاکید داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه توسعه شهر باید همه‌جانبه باشد و یکپارچگی در توسعه را باید مورد نظر قرار دهیم، تصریح کرد: در گام اول مد نظر شمال شهر زنجان و منطقه گاوازنگ بود که مشکلات مربوط به آن برطرف شد.

کد خبر: ۱۵۴٬۱۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha