۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
پیش بینی یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای تامین زیرساخت های مسکن در همدان
رئیس کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس اعلام کرد:

پیش بینی یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای تامین زیرساخت های مسکن در همدان

همدان - حاجی بابایی، رئیس کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس گفت: ۳۰ هزار میلیارد تومان برای تامین زیرساخت‌های‌ مسکن کشور درنظر گرفته شده که یک هزار میلیارد تومان آن مربوط به همدان است.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه باید ۵۰ هزار واحد مسکونی در شهر همدان‌ کلنگ‌ بزنیم، ادامه داد: هر واحد مسکونی ۲۷۳ متر عرصه می‌خواهد که در مجموع یک هزار و ۴۰۰ هکتار زمین نیا دارد.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت مسکن در همدان باید به سمت جاده تهران و یا جاده ملایر برویم، افزود: ۱۰ گروه برای ساخت و ساز مسکن وجود دارد اما شهر همدان هنوز طرح جامع ندارد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۳۰ هزار میلیارد تومان برای تامین زیر ساخت‌های‌ مسکن در نظر گرفته شده که یک هزار میلیارد تومان آن مربوط به همدان است، بیان کرد: از چهار سال پیش به دنبال طرح جامع همدان هستیم.

گرانی مسکن بعد از تهران متعلق به همدان است
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گرانی مسکن بعد از تهران متعلق به همدان است و باید ۵۰ هزار مسکن بسازیم، ادامه داد: ۲۰ سال است که شهرداران در همدان زمین می‌فروشند و حقوق می‌دهند.

وی در ادامه درخصوص بودجه استانی نیز با اشاره به اینکه استان همدان ۹۵ پروژه ملی دارد اما بودجه ما نصف برخی از استان‌هاست، افزود: بودجه استانی به معنی حقوق کارمندان است اما بودجه دانشگاه، آموزش و پرورش و نهادهای نظامی ملی هستند.

حاجی بابایی در ادامه به موضوع نرخ بیکاری پرداخت و با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان همدان پایین‌تر از ۱۸ درصد نیست و باید ۱۸ درصد اعلام شود، اضافه کرد: اعلام آمارهای اشتباه باعث شده بودجه کمتری به استان همدان اختصاص داده شود.

وی در رابطه با سنگ اندازی های سرمایه گذاری در استان همدان یادآور شد: فردی گفت می‌خواهم در همدان ساختمانی بسازم و برای دو هزار نفر اشتغال ایجاد کنم، کاری با کردند که سرمایه خود را برداشت و رفت.

۴۰ هزار جانباز و آزاده در کشور وجود دارد که از جایی حقوق نمی‌گیرند و حقوق آنها ۲.۵ میلیون تومان بود و امسال به پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افرایش پیدا کرد

حاجی بابایی در ادامه با اشاره به اینکه در طرح همسان سازی مطرح شد که حقوق بگیران باید حداقل پنج میلیون تومان حقوق بگیرند، ادامه داد: ۴۰ هزار جانباز و آزاده در کشور وجود دارد که از جایی حقوق نمی‌گیرند و حقوق آنها ۲.۵ میلیون تومان بود و امسال به پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افرایش پیدا کرد.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش حقوق در نظر گرفته شد، افزود: ۴۰۰ هزار سرباز در کشور وجود دارد و حقوق سرباز متاهل را به ۴.۵ میلیون تومان و سرباز مجرد در خط مقدم را به سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سرباز مجرد در پشت خط مقدم به سه میلیون تومان افزایش دادیم.

وی با بیان اینکه ۶ هزار میلیارد تومان پول برای ۶ میلیون نفر فاقد بیمه درمان در نظر گرفته شد، اضافه کرد: ۳۳۰ هزار میلیارد تومان در اختیار دولت گذاشتیم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه در رابطه به همسان سازی حقوق بازنشستگان با بیان اینکه در بودجه برای سال ۱۴۰۱ همسان سازی حقوق بازنشستگان را مصوب کردیم و پول در نظر گرفتیم، افزود: ۱۵ هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان کشوری و لشگری لحاظ و برای تامین اجتماعی به اندازه کافی پول گذاشتیم.

کد خبر: ۱۵۴٬۰۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha