۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
 شکاف تورم استان‌ها در یک سال گذشته به ۱۳.۱ درصد رسید

شکاف تورم استان‌ها در یک سال گذشته به ۱۳.۱ درصد رسید

شکاف تورم میان استان‌ها در یک سال منتهی به اردیبهشت‌ماه به ۱۳.۱ درصد رسیده است؛ کهگیلویه و بویراحمد با ۴۶.۷ درصد بیشترین و استان سیستان و بلوچستان با ۳۳.۶ درصد کمترین نرخ تورم سالانه را دارند.

به گزارش بازار، در اردیبهشت ماه ١٤٠١ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور به ٤٢٩.٦ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٥ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان و البرز با ٥.٤ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌خوزستان با ٠.٧ درصد است.
در این ماه تورم نقطه به نقطه برای خانوارهای کشور ٣٩.٣ درصد بوده که استان مازندران با ۴۵,۷ درصد بیشترین نرخ این تورم و استان سیستان و بلوچستان با ٣٢.٦ درصد کمترین نرخ تورم نقطه به نقطه را در میان استان ها به خود اختصاص داده اند.

اما در حالی که در اردیبهشت نرخ تورم سالانه برای خانوارهای کشور به عدد ٣٨.٧ درصد رسید، استان کهگیلویه و بویراحمد با ٤٦.٧ درصد بیشترین نرخ تورم سالانه و استان سیستان و بلوچستان با ٣٣.٦ درصد کمترین نرخ تورم سالانه را تجربه کرده اند.

 شکاف تورم استان‌ها در یک سال گذشته به ۱۳.۱ درصد رسید

اما در همین حال در اردیبهشت ماه ١٤٠١ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری به ٤٢٤.٤ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٧ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ٥.٨ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌ خوزستان با ٠.٩درصد است.
همچنین در حالی که تورم نقطه به نقطه برای خانوارهای شهری کشور ٣٩.٢ درصد بوده است، خانوارهای شهری استان مازندران بیشترین میزان این تورم را با ٤٥.١ درصد و خانوارهای شهری استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان با ٣٣.٥ درصد کمترین نرخ تورم نقطه به نقطه را تجربه کرده اند.

به علاوه اگرچه نرخ تورم سالانه اردیبهشت ماه ١٤٠١ برای خانوارهای شهری به عدد ٣٨.٣ درصد رسیده است اما این نرخ در استان کهگیلویه و بویراحمد با ۴۵ درصد بیشترین و در استان سیستان و بلوچستان با ٣٣.٥ درصد کمترین نرخ تورم سالانه بوده است.

 شکاف تورم استان‌ها در یک سال گذشته به ۱۳.۱ درصد رسید

به علاوه در اردیبهشت ماه ١٤٠١ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی به ٤٥٩.٢ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٨ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان‌ هرمزگان با ٩.٢ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان زنجان با ١.٣- درصد بوده است. همچنین اگرچه تورم نقطه به نقطه برای خانوارهای روستایی ٤٠.١ درصد بوده است اما این شاخص در استان‌ کهگیلویه و بویراحمد در بیشترین میزان خود یعنی ٤٧.٨ درصد و در استان سیستان و بلوچستان در کمترین میزان یعنی ٣٠.٦درصد تجربه شده است. نرخ تورم سالانه در این ماه نیز برای خانوارهای روستایی به عدد ٤٠.٨ درصد رسید که بیشترنی آن مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ٥٠.٣ درصد و کمترین آن مربوط به استان همدان با ٣٢ درصد بوده است.

 شکاف تورم استان‌ها در یک سال گذشته به ۱۳.۱ درصد رسید

کد خبر: ۱۵۴٬۰۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha