۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
نرخ تورم صنعت مرغ اعلام شد
بر اساس اعلام مرکز آمار ایران؛

نرخ تورم صنعت مرغ اعلام شد

مرکز آمار ایران، شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌­های صنعتی کشور در سال ١۴٠٠ را بیش از ۵۲ درصد اعلام کرد.

به گزارش بازار، بر اساس جدیدترین اعلان مرکز آمار، شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور در تمامی فصول سال ١٤٠٠ نسبت به فصل مشابه سال قبل با افزایش روبه‌رو بوده و نرخ تورم سالانه ۵۲.۸ درصد اعلام شده است.

در اطلاعیه مرکز آمار آمده است؛ شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور در سال ١٤٠٠ به عدد ٤٧٥.٥ رسیده است که نسبت به سال قبل ٥٢.٨ درصد افزایش داشته است.

بیشترین افزایش شاخص (نرخ تورم) را استان اردبیل با ٩١ درصد و کمترین افزایش را ایلام با ٢٨.٧ درصد به خود اختصاص داده اند.

بیشترین افزایش شاخص نسبت به فصل مشابه سال قبل مربوط به فصل بهار (١٠٧.٤ درصد) بوده است.

نرخ تورم صنعت مرغ اعلام شد

در فصل بهار سال ١٤٠٠ شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور به عدد ٤١٧.٣ رسیده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٠٧.٤ درصد و میانگین شاخص ٤ فصل منتهی به این فصل نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم) ٧٩.٨ درصد افزایش داشته است.

در فصل تابستان سال ١٤٠٠ شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور به عدد ٤٨٠.٤ رسیدهاست که نسبت به فصل قبل ١٥.١ درصد، نسبت به فصل مشابه سال قبل ٦٨.٨ درصد و میانگین شاخص ٤ فصل منتهی به این فصل نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم) ٨٤.٠ درصد افزایش داشته است.

در فصل پاییز ١٤٠٠ شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور به عدد ٤٩٣.٨ رسیده است که نسبت به فصل قبل ٢.٨ درصد، نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣٣.٤ درصد و میانگین شاخص ٤ فصل منتهی به این فصل نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم) ٦٩ درصد افزایش داشته است.

در فصل زمستان سال ١٤٠٠ شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور به عدد ٥١٠.٣ رسیده است که نسبت به فصل قبل ٣.٤ درصد، نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣١.٢ درصد و میانگین شاخص ٤ فصل منتهی به این فصل نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم) ٥٢.٨ درصد افزایش داشته است.

کد خبر: ۱۵۴٬۰۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha