۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
بررسی روند احیای ۲ هزار واحد تولیدی راکد
معاون وزیر صمت تشریح کرد

بررسی روند احیای ۲ هزار واحد تولیدی راکد

معاون وزیر صمت گفت: ۱۲ هزار و ۶۷ واحد تولیدی راکد در مجموع استان‌های کشور شناسایی شده که برای احیای ۲ هزار واحد در سال ۱۴۰۱ برنامه ریزی شده است.

به گزارش بازار، علی رسولیان درباره نحوه و تعداد واحدهای شناسایی شده راکد همچنین مسیر شناسایی و الگوهایی که برای احیای این واحدها وجود دارد افزود: مقام معظم رهبری برای استفاده از ظرفیت‌های موجود کشور تأکیدات جدی داشتند، بر همین اساس دستور اکید رئیس جمهور، سال گذشته بر شناسایی مجدد واحدهای راکد بود.

وی ادامه داد: کار احیا و احدهای راکد در دستور کار قرار گرفت و نهضت احیای واحدهای راکد هم توسط مخبر معاون اول رئیس جمهور کلید خورد بر این اساس با دستوری که وزیر صنعت، معدن و تجارت صادر کرد کار شناسایی مجدد واحدهای راکد را در سطح کشور آغاز کردیم.

رسولیان گفت:‌هم اکنون ۴۹ هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور و حدود ۷۳ هزار واحد هم در مجموع شهرک‌ها و بیرون شهرک‌ها واحدهای صنعتی وجود دارند که کار شناسایی را در دو بخش انجام دادیم در مرحله نخست واحدهایی که داخل شهرک‌ها بودند چه پروانه صنعتی داشتند، چه واحدهایی که حالا پروانه‌های مربوط به جهاد کشاورزی و بخش‌های دیگر داشتند و در مرحله دوم واحدهایی که بیرون از شهرک‌ها و ناحیه صنعتی بودند و پروانه فعال صنعتی را داشتند و از آن‌ها آمار ۱۷ ـ ۱۸ هزار واحدی وجود داشت.

وی ادامه داد: با همکاری مدیران عامل شهرک‌های صنعتی کشور و رؤسای سازمان‌های صمت، همه واحدها را در یک بازه زمانی سه ماه عارضه یابی کرده و شناسایی اولیه را انجام دادیم که طبق بررسی ها، ۱۲ هزار و ۶۷ واحد شناسایی شد که تقریباً در مجموع استان‌های کشور واحدهای راکد و جود دارد از این تعداد ۶ هزار و ۸۱۴ واحد آن داخل شهرک‌ها بود و ۵ هزار و ۲۵۳ واحد هم بیرون شهرک‌ها شناسایی شدند.

رسولیان درباره مدت زمان و ظرفیت این واحدهای راکد گفت: گفت: راکد ماندن عمده واحدها مربوط به سالیان قبل بوده البته یکی از برنامه‌های افزایش ظرفیت ما در سال جاری احیای و احدهایی است که کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند.

وی افزود: تقریباً ۱۶ هزار و ۵۵۷ واحد وجود دارد که کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت در شبکه‌ها و نواحی صنعتی کشور فعالند و بقیه بالای ۵۰ درصد تا ۷۰ درصد و ۱۰۰ درصد فعالیت می‌کنند.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی درباره نحوه‌ی بازگشت ۲ هزار واحد راکد به چرخه تولید در سال جاری گفت: امیدواریم با برنامه ریزی و تقسیم بندی استانی انجام شده، کمک ستادهای تسهیل استانی، دستگاه قضائی، بانک‌ها و سایر دستگاه در سطح ملی و استان‌ها این کار انجام شود.

وی درباره تقسیم بندی و اولویت استان‌ها نیز گفت: در سطح کشور ۸۴۴ شهرک و ناحیه صنعتی فعال داریم عمده شهرک و نواحی صنعتی ما یعنی بیش از ۵۰۰ واحد شهرک در مناطق محروم و در شهرستان‌ها قرار دارند، اما بر اساس واحدهایی که موجود است شهرهای بزرگ سهم بیشتری از شهرک‌های صنعتی دارند.

رسولیان افزود: از ۱۲ هزار و ۶۷ واحد راکد شناسایی شده ۷ هزار و ۵۴۰ مورد قابلیت راه اندازی مجدد دارد و بقیه ۶۲ درصد قابلیت راه اندازی ندارد.

کد خبر: ۱۵۳٬۹۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha