۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
قرار گرفتن طلا در الگوی مثلث نزولی| افزایش قیمت اخیر قابل اطمینان نیست
تحلیل بازار جهانی طلا؛

قرار گرفتن طلا در الگوی مثلث نزولی| افزایش قیمت اخیر قابل اطمینان نیست

علیرغم رشد نسبتا خوب قیمت طلا طی روزهای گذشته، نمودار قیمت این فلز گرانیها یک مثلث نزولی تشکیل داده که احتمال ریزش قیمت را بیشتر می کند.

به گزارش بازار، قیمت طلا پس از یک حرکت نزولی قوی نزدیک به پایین‌ترین سطح دو هفته‌ای در ۱۸۳۲.۴۱ دلار، شاهد بازگشت مجدد است. این فلز گرانبها اکنون تمام ضررهای روزانه خود را جبران کرده و ممکن است پس از پشت سر گذاشتن بالاترین قیمت روز چهارشنبه در ۱۸۳۸.۶۲ دلار، به روند صعودی خود ادامه دهد. با این حال، عوامل فاندامنتال حاکم بر بازار، همچنان از خرس های طلا حمایت می کنند.

طلا در روز سه‌شنبه عملکرد ضعیفی داشت، زیرا سرمایه‌گذاران شروع به واکنش منفی به لحن جنگ طلبانه فدرال رزرو (فدرال رزرو) در اعلام تصمیم ماه ژوئن خود در مورد نرخ بهره کردند.

هیچ کس نمی تواند این واقعیت را انکار کند که شبح تورم، برای خانواده ها ویرانی ایجاد کرده است. افزایش فشار قیمت‌ها به درآمد واقعی آن‌ها لطمه می‌زند و نشست ناگهانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، به وضوح نشان داد که شبح تورم واقعی است و ظاهرا طی ماه های آینده نیز در آمریکا ادامه خواهد داشت.

در مقابل، شاخص دلار آمریکا (DXY) زیر ۱۰۲.۰۰ تثبیت شده و مهمترین دلیل آن نیز انتظار سرمایه گذاران برای انتشار PMI تولید ISM است.


تحلیل تکنیکال طلا

قرار گرفتن طلا در الگوی مثلث نزولی| افزایش قیمت اخیر قابل اطمینان نیست

شکست مثلث متقارن در مقیاس ساعتی نشان دهنده تسلط خرس ها بر بازار است. یک ضلع مثلث الگوی نمودار مذکور در پایین ترین سطح قیمت ۲۰ می یعنی ۱۸۳۲.۴۱ دلار قرار دارد؛ در حالی که خط روند نزولی از اوج ۲۴ می در ۱۸۶۹.۷۵ دلار رسم شده است.

افزایش شکاف بین میانگین متحرک نمایی ۲۰ و ۵۰ دوره ای (EMAs) به ترتیب به ۱۸۴۱.۰۰ دلار و ۱۸۴۶.۲۰ دلار خون تازه را به گاوهای بازار تزریق می کند. شاخص قدرت نسبی (RSI) (۱۴) در محدوده نزولی ۲۰.۰۰-۴۰.۰۰ در نوسان است که نشان دهنده روند نزولی بیشتر در آینده است.

کد خبر: ۱۵۳٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha