۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۹
«عراق» و «افغانستان» بیشترین مقاصد محصولات گلستان| فرصت رشد صادرات به «قزاقستان» فراهم است
در گفتگو با بازار بیان شد؛

«عراق» و «افغانستان» بیشترین مقاصد محصولات گلستان| فرصت رشد صادرات به «قزاقستان» فراهم است

گرگان- یوسفی، نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: صادرات گلستان در سال گذشته ۲۳ میلیون دلار بوده که ۴۶ درصد افزایش را نشان می دهد و کشور عراق و افغانستان بیشترین مقاصد محصولات ما بوده اند.

امیر یوسفی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: کشور ترکمنستان دروازه ورود ما به آسیای میانه است و با توجه به شرایط موجود می توانیم از آن استفاده کنیم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان افزود: یکی از مسائل مهم ویزا است که در این خصوص نشست هایی برگزار شده و مشکلات آن تقریباً برطرف شده است.

وی با اشاره به فرصت های صادراتی به کشور قزاقستان، گفت: پرواز گرگان- اکتائو برقرار شده و مقرر است تعداد پروازها افزایش یابد.

یوسفی با بیان این که ظرفیت خوبی برای ثبت کنسولگری کشور قزاقستان در کشور فراهم شده است، گفت: منطقه آزاد اینچه برون هم می تواند نقطه مثبتی برای ایجاد ارتباط بهتر باشد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان اضافه کرد: بین گرگان و اکتائو تفاهم نامه خواهرخواندگی وجود دارد و برخی از مشترکات فرهنگی و هویتی بین دو کشور سبب تعمیق روابط می شود.

وی عنوان کرد: در سال گذشته رشد صادرات قزاقستان به تناسب دیگر کشورها خوب بود و می توان امسال هم صادرات کالا را افزایش داد.

یوسفی بیان کرد: از برنامه اصلی ما برای کشورهای همجوار رایزنی برای افزایش مراودات است و هیات های تجاری به استان آمده و علاقمند به توسعه روابط هستند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: میزان صادرات گلستان در سال گذشته حدود ۲۳ میلیون دلار بوده که ۴۶ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش داشتیم و کشور عراق و افغانستان بیشترین مقاصد محصولات ما بودند.

کد خبر: ۱۵۳٬۹۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha