۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
شرکت های دانش بنیان کرمان با توجه به نیازهای جامعه توسعه یابند
نماینده مردم کرمان و راور:

شرکت های دانش بنیان کرمان با توجه به نیازهای جامعه توسعه یابند

کرمان- پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور با تاکید بر لزوم توسعه شرکت های دانش بنیان با توجه به نیازهای جامعه گفت: اکثر این شرکت ها در حوزه خدمات که مورد نیاز استان نیست، فعالیت می کنند.

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با خبرنگار بازار تعامل صنعت و دانشگاه را در حل بسیاری از مشکلات راهگشا دانست و گفت: کرمان ظرفیت های اقتصاد زیادی دارد که می توان با بهره برداری درست از آنها، کرمان را به سمت توسعه هر چه بیشتر پیش برد.

پورابراهیمی با اشاره به نقش شرکت های دانش بنیان در اقتصاد اظهار کرد: این شرکت ها باید با توجه به نیازهای جامعه توسعه پیدا کنند. این در حالیست که اکثر شرکت های دانش بنیان کرمان در زمینه خدمات فعالیت می کنند که جزو نیازهای کنونی جامعه نیست.

نماینده مردم کرمان و راور توجه به تجاری سازی علمی را مورد تاکید قرار داد و افزود: در حال حاضر ۶۲ شرکت دانش بنیان در استان کرمان فعالیت می کنند. باید آثار فعالیت این شرکت ها در میدان قابل مشاهده باشد.

وی به خسارت های سنگین حوزه کشاورزی طی امسال اشاره کرد و گفت: شرکت های دانش بنیان باید در این زمینه ها ورود کرده و با استفاده از ابزارهای علمی راهکاری عملی برای جلوگیری از بروز این خسارت ها ارائه دهند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین با تاکید بر لزوم حمایت از فعالیت واحدهای تولیدی اظهار کرد: مشکلات این واحدها باید شناسایی و رفع شود.

وی ادامه داد: در استان کرمان ۶۰ درصد واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال با مشکل منابع مالی و تامین نقدینگی مواجه هستند.

نماینده مردم کرمان و راور گفت: برای رفع مشکلات این واحدها می توان از ظرفیت بازار سرمایه بهره برد و به فعالیت آنها کمک کرد.

کد خبر: ۱۵۳٬۸۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha