۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
مشترکان کم مصرف برق پاداش دریافت می‌کنند
وزیر نیرو:

مشترکان کم مصرف برق پاداش دریافت می‌کنند

زنجان- وزیر نیرو گفت: مشترکانی که در سطح الگو برق مصرف کنند اگر مصارف شان نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کند به میزان هر کیلو وات صرفه جویی ۵۰۰ تومان پاداش دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اکبر محرابیان ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های برق در جمع خبرنگاران استان زنجان با بیان اینکه در شهرهای عادی، الگوی مصرف ۳۰۰ کیلووات است، گفت: ۱۰۰ کیلووات صرفه جویی در این شهرها امکان پذیر است.

وی اظهار کرد: در این شهرها نیز مشترکان کم مصرف به ازای ۱۰۰ کیلووات صرفه جویی ۵۰ هزار تومان پاداش می‌گیرند.

وزیر نیرو با بیان اینکه نه تنها قبض آنها رایگان می‌شود بلکه بستانکار هم می‌شوند و با مصرف ۲۰۰ کیلووات، قبض ۲۰ هزار تومان برای آنها صادر می‌شود، گفت: با احتساب پاداش متعلقه این مشترکان نه تنها مبلغی پرداخت نمی‌کنند بلکه ۳۰ هزار تومان نیز از شرکت برق بستانکار می‌شوند.

محرابیان تاکید کرد: تلاش‌های زیادی برای جبران ناترازی ها در این حوزه انجام و تا حدودی نیز نسبت به سال قبل جبران شده است.

وی با بیان اینکه اعمال شدن یا نشدن خاموشی‌ها بستگی به رفتار مشترکان دارد، افزود: در صورت صرفه جویی با کمترین مشکلات و خاموشی تابستان را پشت سر خواهیم گذاشت.

وزیر نیرو یادآور شد: در زمان حاضر نیروگاه‌های خوبی در زنجان در حال تولید برق هستند و چند طرح توسعه نیروگاهی نیز در استان وجود دارد که حمایت‌های لازم از آنها انجام خواهد شد.

محرابیان با بیان اینکه در مورد پاداش صرفه جویی مصوبات خوبی داشتیم، گفت: پیش بینی شده مشترکانی که در سطح الگو مصرف کنند اگر مصارف شان نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کند به میزان صرفه جویی و کاهشی که دارند هر کیلو وات صرفه جویی ۵۰۰ تومان پاداش دریافت می‌کنند و قیمت فروش انرژی برای کسانی که در سطح الگو مصرف می‌کنند ۱۰۰ تومان است و مشترکینی که صرفه جویی می‌کنند پنج برابر قیمت خرید انرژی پاداش دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در برخی مناطق که گرمسیری هستند تا حدود ۱۵۰۰ مگاوات امکان صرفه جویی در مصرف برق وجود دارد، تصریح کرد: این مشترکان می‌توانند کولرهای گازی و وسایل پرمصرف خود را امسال خاموش و پاداش قابل توجهی شاید بیش از ۵۰۰ هزار تومان دریافت کنند، تاکید کرد: زنجان از استان‌های پیشرو و با پیشینه بسیار درخشان در صنعت برق است.

کد خبر: ۱۵۳٬۸۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha