بخش‌های جذاب نمایشگاه عصر امید دانش بنیان را بشناسید
سخنگوی دولت:

بخش‌های جذاب نمایشگاه عصر امید دانش بنیان را بشناسید

سخنگوی دولت، نوشت: بخش مرتبط با علوم انسانی، کار فناورانه روی گیاهان دارویی، اصلاح علم‌پایه در الگوهای کاشت، ساخت ربات‌های جنگی، کاهش ۳۰ درصدی مصرف سوخت از جمله جذابیت‌های نمایشگاه ملی عصر امید است.

به گزارش بازار، علی بهادری جهرمی، دوشنبه شب در یادداشتی با عنوان «عصر امید دانش‌بنیان‌ها» نوشت: «مهم‌ترین مبدأ تحقق تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، دانشگاه و تولید مبتنی بر علم است. یکی از موانع اصلی تولید مبتنی بر علم و تولید دانش‌بنیان‌محور نیز ناشناخته بودن پیشرفت‌های دانشگاهی و استعدادهای علمی برای سرمایه‌گذاران است.

اگر ظرفیت‌های مادی و معنوی دولت و بخش خصوصی به‌درستی در اختیار صاحبان کسب و کارهای نوپا، خلاق و کارآفرین قرار بگیرد، رونق روزافزون تولید ملی دور از دسترس نیست.

علاوه بر این، افزایش بهره‌وری به عنوان پایه مهم رشد اقتصادی، منوط به دانش‌بنیان کردن حوزه‌های مختلف است. در دولت، علاوه بر توجه کامل به این موضوعات در حوزه‌های مختلف و با پیگیری خوب معاونت علمی، یک آیین‌نامه در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تصویب شده، یک آیین‌نامه در صحن دولت، مطرح و دو آیین‌نامه دانش‌بنیان دیگر در کمیسیون‌های دولت در دست پیگیری است.

دانشگاه آزاد اسلامی، کارهای بسیاری در حوزه دانش‌بنیان‌ها انجام داده و رویداد ملی عصر امید؛ گام دوم دانشگاه، نشان‌دهنده بخشی از این تلاش‌ها است. این رویداد با شعار ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت، ۱۰۰۰ ایده و استارت‌آپ و ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق، درصدد شبکه‌سازی میان نخبگان و افزایش تعامل دانشگاه با صنعت است.

امروز با حضور در نمایشگاه ملی عصر امید که در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا شده است، از نزدیک با نوآوری‌های علمی و دستاوردهای دانش‌بنیان دانشگاه آزاد در سراسر کشور آشنا شدم.

بخش مرتبط با علوم انسانی، کار فناورانه روی گیاهان دارویی، اصلاح علم‌پایه در الگوهای کاشت، ساخت ربات‌های جنگی، کاهش ۳۰ درصدی مصرف سوخت و کاستن ۵۰ درصدی آلایندگی با کار دانش‌بنیان، از جمله جذابیت‌های این نمایشگاه بوده و افق آینده، روشن است.»

کد خبر: ۱۵۳٬۷۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha