۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
قانون جهش تولید دانش بنیان فرصتی بی نظیر برای جوانان خلاق کشور است
رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

قانون جهش تولید دانش بنیان فرصتی بی نظیر برای جوانان خلاق کشور است

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه همه مراکز علمی و آموزشی باید برای تحقق اقتصاد دانش بنیان گام بردارند، گفت: قانون جهش تولید دانش بنیان فرصتی بی نظیر برای جوانان خلاق کشور است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا منادی سفیدان با اشاره به افتتاح اولین رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «عصر امید» که با حضور قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد، گفت: این رویداد همزمان با چهلمین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی آغاز به کار کرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: رویداد «عصر امید» با شعار ۱۰۰۰ ایده و استارت آپ، ۱۰۰۰ شرکت فناور، خلاق و ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت، فرصتی برای شناسایی ایده‌ها و استعدادهای برتر گروه‌ها، شرکت‌ها، ظرفیت‌های آزمایشگاهی حوزه‌های مختلف فناوری و نیز شبکه متخصصان امور تحقیق و توسعه (R&D)، سرمایه گذاری و مشارکت در رشد و توسعه ظرفیت‌ها و محصولات دانش‌بنیان معرفی شده است.

وی با بیان اینکه همه مراکز آموزشی به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی باید در جهت تحقق شعار سال و حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان تلاش کنند، افزود: امروز قانون دانش‌بنیان به همه جوانانی که پیشاهنگ حرکت و پیشرفت کشور هستند، انگیزه داده تا این جوانان، برای حرکت مردمی در جهت حل مشکلات اقتصادی به حرکت درآیند.

منادی سفیدان با بیان اینکه قانون جهش تولید دانش بنیان در ابعاد مالیاتی، سرمایه‌گذاری، سیاست‌های پولی و مالی، سیاست‌های حمایتی و قضایی برای افراد فرصت‌های خوبی فراهم کرده است، ادامه داد: این قانون ظرفیتی دارد که نخبگان را در داخل کشور فعال کند و از میزان مهاجرت استعدادهای کشور به شکل چشمگیری بکاهد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: رویداد «عصر امید» دانشگاه آزاد اسلامی، به دنبال فراهم سازی بستری برای تولیدات دانش بنیان و اشتغال‌آفرینی جوانان بوده و در این رویداد، جوانان دانشگاهی از سراسر کشور توانمندی‌های خود را به معرض نمایش گذاشته‌اند که ما باید با پرورش و توسعه این ایده‌ها نسبت به اقتصادی کردن آن‌ها اقدام کنیم.

کد خبر: ۱۵۳٬۷۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha