۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵
توان صادرات بیش از ۸۰۰ هزار تن گوشت مرغ
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی عنوان کرد

توان صادرات بیش از ۸۰۰ هزار تن گوشت مرغ

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور گفت: ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی در سطح کشور برای تولید مرغ داریم که می‌توانیم در سال بیش از ۸۰۰ هزار تن مرغ صادر کنیم.

به گزارش بازار، حبیب اسدالله نژاد گفت: در سال گذشت یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در سطح کشور انجام شده و پیش بینی این است که در سال ۱۴۰۱ با وجود این زیرساخت ما بتوانیم بیش از یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون قطعه تولید کنیم که دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن مرغ گرم به تحویل جامعه بدهیم.

او گفت: بیشتر واحدهای تولیدی گوشت مرغ با ظرفیت کامل تولید نمی‌کنند که با اجرای اصلاح نظام یارانه‌ای و به منظور ارتقای بهره وری دوره‌های پرورش کاهش و ضرایب بهبود و دوره‌های پرورش افزایش پیدا کند.

اسدالله نژاد گفت: تامین نقدینگی با توجه به شش برابر شدن قیمت مولفه‌های تولید، اصل‌ترین دغدغه‌های تولیدکنندگان است که دولت تسهیلاتی را در قالب تسهیلات ارزان قیمت پایین‌تر از نرخی که معمولا بانک‌ها اعمال می‌کنند، اما عددی که در نظر گرفتند عدی پایین است برای هر قطعه مرغ ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است که این مدت ۳۰ درصد قیمت تمام شده هر قطعه مرغ است و تقاضای ما از دولت این است که این عدد برای این که تولیدکنندگان ما بتوانند تولید کنند افزایش بدهند.

او گفت: پرداخت مبلغ ۷۱ هزار تومان برای جبران مابه التفاوت به مرغداران مبلغ خوبی بود که حدود ۵۰ درصد آن کاهش پیدا کرد واگر این مبلغ به طور کامل پرداخت شود، مابه التفاوت کاهش هزینه تولیدکنندگان جبران می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور گفت: یکی از نگرانی‌های واحدهای مرغداری این است که بعد حذف ارز نیمایی، قیمت مرغ نتواند به قیمت واقعی برسد و آن‌ها متضرر شوند.

اسدالله نژاد گفت: دولت با حذف تعرفه صادراتی، صادرات را تسهیل کرده و محدود کردن مازاد تولید از اقدامات دیگر دولت بود که می‌تواند مازاد تولید را کاهش دهد.

کد خبر: ۱۵۳٬۶۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha