۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
 استفاده از ظرفیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای تامین مالی تولید کنندگان طیور
وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد

استفاده از ظرفیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای تامین مالی تولید کنندگان طیور

وزیر جهاد کشاورزی گفت: سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های کشور از ظرفیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی از جمله صندوق طیور برای تامین مالی تولید کنندگان استفاده کنند.

به گزارش بازار، سید جواد ساداتی‌نژاد در نشست قرارگاه امنیت غذایی صبح امروز دوشنبه ۹ خرداد که با حضور وبیناری جهاد کشاورزی استان‌ها و شهرستان‌ها برگزار شد، گفت: مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها کار بزرگی است که دولت برای اصلاح ساختار اقتصادی کشور آغاز کرده است.

وی افزود: این طرح با اهمیت است و ارزش‌های میان‌مدت و بلندمدت زیادی دارد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که گام اول این طرح مصرف کننده بوده و به اتمام رسیده است، یادآور شد: وارد گام دوم یعنی حمایت از تولیدکنندگان شده‌ایم.

وی با بیان این که وزارت جهاد کشاورزی در کنار تولیدکنندگان مشمول طرح مذکور است، عنوان کرد: مسائل و مشکلات باید روزانه و ساعتی رصد و حل و فصل شود.

ساداتی‌نژاد با تاکید بر تسریع پرداخت تسهیلات طرح مذکور به تولیدکنندگان مشمول افزود: بانک کشاورزی وظیفه بسیار مهمی در این زمینه دارد که امیدواریم در این مسیر سربلند شود.

وی با بیان این که نماینده جهاد کشاورزی استان‌ها و شهرستان‌ها باید در بانک کشاورزی حضور داشته باشند، تصریح کرد: باید نماینده جهاد کشاورزی استان در شعبات بانک کشاورزی رصد و مسائل مربوطه را لحظه‌ای رفع کنند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: چک برگشتی، معوقات، دیون گذشته و ارزیابی وثایق به هیچ عنوان نباید مانع پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان مشمول باشد.

وی با بیان اینکه نقش زنجیره‌های پرورش طیور در مدیریت چالش‌های احتمالی دارای اهمیت بالایی است، گفت: زنجیره‌ها می‌توانند واحدهای پرورش دهنده خرد ذیل خود را مدیریت و ساماندهی کنند.

ساداتی‌نژاد با تاکید بر این که زنجیره‌ها هر مشکلی داشته باشند وزارت جهاد کشاورزی آن را حل خواهد کرد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی خرید گوشت مرغ و تخم مرغ زنجیره‌ها را ضمانت می‌کند.

وی بیان کرد: سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های کشور از ظرفیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی از جمله صندوق طیور برای تامین مالی تولید کنندگان استفاده کنند.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه تصریح کرد: روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های کشور نسبت به مقابله با کاهش طول دوره پرورش طیور و کاهش جوجه‌ریزی مزارع پرورش کوشا باشند.

ساداتی‌نژاد با بیان این که باید از تمام ظرفیت واحدهای پرورش طیور استفاده شود، گفت: واحدهای پرورش دهنده طیور می‌توانند با نظر خود نسبت به افزایش جوجه‌ریزی بیش از تعداد تعیین شده در پروانه خود اقدام کنند.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی، مرغداری‌های فاقد مجوز نیز به ‌صورت موقتی طی یک دوره با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرستان و همچنین با هماهنگی سازمان دامپزشکی کشور و معاونت دام این وزارتخانه می‌توانند جوجه‌ریزی داشته باشند.

وی ادامه داد: در صورت جوجه‌ریزی، مرغداری فاقد مجوز که به صورت موقت مجوز دریافت کرده‌اند، می‌توانند از تسهیلات در حال ارائه استفاده کنند.

وزیر جهاد کشاورزی، معاونت امور تولیدات دامی را مامور رسیدگی به مشکلات پرورش دهندگان بوقلمون، شترمرغ، آبزیان و سایر ماکیان کرد.

کد خبر: ۱۵۳٬۵۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha