۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
حمایت از دانش بنیان‌ها با اعتبارات اختصاص یافته به استان سمنان
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

حمایت از دانش بنیان‌ها با اعتبارات اختصاص یافته به استان سمنان

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان با اشاره به حمایت از دانش بنیان‌ها با اعتبارات اختصاص یافته به استان، گفت: بر روی قابلیت دانش بنیان‌ها در زمینه ارتقای بهره‌وری در استان تاکید ویژه داریم.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره ظرفیت ها و راهبردهای حوزه اقتصاد دانش بنیان مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین شعار سال ۱۴۰۱ بیان کرد: اعتبارات تخصیص یافته پارک علم و فناوری در راستای حمایت از دانش بنیان ها یکی از ابزارهایی است که از ان برای تقویت نقش آفرینی این شرکت ها در اقتصاد استان استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه باید شرکت های دانش بنیان بیشتری در استان سمنان ثبت شوند و تعدادشان افزایش یابد اما نباید این را نیز فراموش کرد که حفظ وضعیت موجود و رفع موانع شرکت های کنونی دانش بنیان استان نیز از اولویت های ما است، افزود: در کنار حفظ وضعیت موجود، می بایست شرکت های دانش بنیان مستقر دز استان را تقویت نیز کنیم.

اعتبارات در استان هزینه شود
استاندار سمنان با بیان اینکه بارها به دستگاه های ذی ربط تاکید کرده ایم که یک ریال پول نباید از استان به تهران بازگردد، گفت: چه در زمینه نقدی و چه اعتبارات اسناد خزانه، می بایست تماماً در درون استان صرف و برای تقویت دانش بنیان ها هزینه شود.

هاشمی با بیان اینکه بهره وری، ارتقای راندمان و جذب و توزیع اعتبارات اختصاص یافته در بخش دانش بنیان ها از جمله اولویت های ما در استان سمنان محسوب می شود، بیان کرد: سعی داریم نقش دانش بنیان ها را اقتصاد را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه استفاده از علم و فناوری و به خصوص دانشگاه ها به عنوان یکی از مهمترین قابلیت های فراوان استان سمنان در ترویج اقتصاد مبتنی بر علم و دانش موثر است، افزود: باید از تمام ظرفیت های درون استان بهره بگیریم.

کد خبر: ۱۵۳٬۵۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha