بی‌توجهی برخی دستگاه‌ها نسبت به عدم پایداری سازه متروپل
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

بی‌توجهی برخی دستگاه‌ها نسبت به عدم پایداری سازه متروپل

عضو کمیسیون عمران در مجلس با اشاره به بازدید کمیسیون عمران از حادثه متروپل، گفت: در این حادثه بی‌توجهی‌هایی در بعد نظارت، صدور پروانه، عدم توجه به اخطارهای سازمان مسکن و شهرسازی مشهود است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی یوسفی با اشاره به وقوع حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان، گفت: به دستور رئیس مجلس و با همراهی رئیس و برخی از اعضای کمیسیون عمران به دعوت نمایندگان آبادان در مجلس از ساختمان متورپل بازدید به عمل آمد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت به دلیل جان باختن تعدادی از هم‌وطنان در جریان ریزش ساختمان متروپل، افزود: به دلیل این حادثه تلخ و ریزش ساختمان متروپل به دلیل مشکلات فنی، جان تعدادی از هم‌وطنان عزیز از دست رفت.

وی اضافه کرد: بازدید کمیسیون عمران مجلس از حادثه متروپل در دو بخش خلاصه می‌شود؛ نخست موضوع امداد، نجات و آواربرداری و تثبیت سازه فعلی تا تعداد تلفات بیشتر نشود و دوم بررسی تخصصی و فنی ابعاد این فاجعه.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: گزارش نظارتی درباره حادثه متروپل تدوین و در صحن علنی قرائت می‌شود، در نهایت نیز برای دستگاه قضایی ارسال می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت برخورد با افرادی که در این حادثه مقصر بودند یا با بی‌دقتی کردند، گفت: مسئولانی مانند وزیر کشور و مسئولان لشکری، کشوری، نیروهای انتظامی، سپاه پاسداران و... در حال خدمات‌رسانی هستند تا اگر هم‌وطنی همچنان زیر آوار مانده، نجات یابد و در مرحله بعدی نیز بستر ایمن‌سازی سازه فراهم شود زیرا خطر ریزش آن وجود دارد.

یوسفی با بیان اینکه در این حادثه کوتاهی‌هایی در بعد نظارت، صدور پروانه، عدم توجه به اخطارهای سازمان مسکن و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی مشهود است، تصریح کرد: برخی در تلاش‌اند این حادثه را از حالت فاجعه خارج کنند که ما نباید اجازه تحقق این موضوع را دهیم.

عضو کمنیسیون عمران مجلس اضافه کرد: از دست رفتن جان یک نفر نیز قابل جبران نیست و جان یک فرد هزاران میلیارد تومان ارزش دارد، ادامه داد: در جریان این نظارت میدانی بحث‌های تخصصی و فنی میان اعضا و رئیس کمیسیون عمران، نمایندگان نظام مهندسی، معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی و اداره راه و شهرسازی استان درباره دلایل بروز این حادثه انجام شد.

یوسفی با اشاره به اینکه باید از بروز مجدد این حوادث جلوگیری کرد، تصریح کرد: برخی دستگاه‌ها تخلف کردند و به تذکرات درباره عدم پایداری این سازه توجه نکردند.

کد خبر: ۱۵۳٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha