جلسه بررسی وضعیت ادامه روند واردات تلفن همراه برگزار شد
با حضور رئیس سازمان توسعه تجارت؛

جلسه بررسی وضعیت ادامه روند واردات تلفن همراه برگزار شد

جلسه بررسی وضعیت ادامه روند واردات تلفن همراه در محل سازمان توسعه تجارت برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، جلسه بررسی وضعیت ادامه روند واردات تلفن همراه به میزبانی علیرضا پیمان پاک رییس سازمان توسعه تجارت و با حضور ابراهیم درستی نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران و رئیس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران، مهدی عبقری رئیس کارگروه تلفن همراه، امیراسحاقی دبیرانجمن واردکنندگان تلفن همراه و محمد سلیمانی مدیرعامل شرکت داریا همراه روز گذشته یکشنبه ۱۴۰۱/۰۳/۰۸ در محل سازمان توسعه تجارت برگزار شد.

در این جلسه پیرامون ادامه روند واردات تلفن همراه، ثبت سفارش، نحوه تخصیص و تامین ارز مورد نیاز و رتبه بندی براساس سابقه واردات بحث و تبادل نظر شد.

در این نشست ضمن اعلام عدم ممنوعیت واردات یک یا چند برند، مقرر شد تمامی گوشی های تلفن همراه کمافی السابق امکان ثبت سفارش داشته باشند و نرخ ترخیص کالا با نرخ واقعی ارز در گمرکات محاسبه گردد.

همچنین در خصوص نحوه فعالیت شرکت های واردکننده تلفن همراه نیز مقرر شد با توجه به رتبه بندی، ممیزی و ضرائب وارداتی سال های گذشته اولویت هایی برای شرکت های فعال منظور گردد.

پیرامون تامین ارز برای واردات، سازمان توسعه و بانک مرکزی در حال بررسی روشهای جایگزین و پایداری هستند تا هم ملاحظات منابع ارزی در نظر گرفته شود و هم اختلالی در فرایند عرضه و تقاضا صورت نگیرد.

لازم به ذکر است شرکت های واردکننده تلفن همراه که بیش از حد امتیاز خود ثبت سفارش نموده اند نیز می بایست سریعا ثبت سفارش مازاد خود را باطل نمایند تا وارد مرحله تخصیص شوند.

کد خبر: ۱۵۳٬۴۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha