۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲
اصلاح ارز ترجیحی در افزایش رفاه عمومی تاثیرگذار است
رئیس اتاق بازرگانی تبریز:

اصلاح ارز ترجیحی در افزایش رفاه عمومی تاثیرگذار است

تبریز- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: اصلاح ارز ترجیحی و مردمی کردن یارانه ها، قدرت خرید مردم را افزایش می‌دهد و در افزایش رفاه عمومی نیز تاثیرگذار است.

به گزارش بازار، یونس ژائله، روز یک شنبه با بیان اینکه دولت سیزدهم تصمیمات جدی در بخش اقتصادی کشور گرفته و اقدامات مهمی در این راستا انجام داده است، افزود: یکی از این تصمیمات حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومان از سیستم اقتصادی کشور است.

وی اظهار داشت: پیشنهاد شده بود این اقدام مرحله به مرحله انجام شود ولی تصمیم دولت این بود که یکجا عمل کند و پولی که در قالب یارانه از بابت مابه التفاوت نرخ ارز در اختیار مردم قرار می گیرد، رقم خوبی بوده و امید است هر ماه این رقم به شبکه اقتصادی کشور تزریق شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: در سال های گذشته اختصاص ارز ترجیحی موجب بروز مشکلاتی در بخش کشاورزی به ویژه در کالاهایی که این ارز به آن ها تعلق می گیرد، شده بود و تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومان به محصولاتی مانند ذرت، گوشت، شکر، روغن و صنایع موجب شده بود تا کشورهای خارجی از این منابع استفاده کنند و بازار بزرگی را برای خود ایجاد کنند.

ژائله، با اشاره به اینکه این اقدام قدرت رقابت را از بخش کشاورزی که این محصولات را تولید می کند گرفته بود، ادامه داد: با این تصمیم دولت، بخش کشاورزی می تواند رونق جدی بگیرد و بخش هایی که از آن ها غافل شده بودیم، تقویت شود.

وی با بیان اینکه باید الزاماتی برای اجرای این طرح در نظر گرفته شود، یادآوری کرد: یکی از این موارد مربوط به مجموعه ها و بازارچه هایی در چرخه اقتصادی کشور است که در طول سال های گذشته در بخش تولید، بازرگانی و صادرات کالا خواسته یا ناخواسته ایجاد شده است و این تغییر می تواند به آن ها آسیب جدی بزند و باید آن را مدیریت کرد.

کد خبر: ۱۵۳٬۴۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha