۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹
مشکلات مربوط به زمین و ساخت‌ و سازهای پارک علم و فناوری پیگیری می شود
در سفر رئیس جمهور به همدان؛

مشکلات مربوط به زمین و ساخت‌ و سازهای پارک علم و فناوری پیگیری می شود

همدان - استاندار همدان گفت: مسائل و مشکلات مربوط به زمین، ساخت‌ و سازهای پارک علم و فناوری و امکانات مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان در سفر رئیس جمهور به همدان مطرح و پیگیری خواهند شد.

به گزارش بازار؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد در بازدید از بخش‌های مختلف پارک علم و فناوری در نشست با شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره در مسیر حرکت رو به‌ جلو و پیشرفت کشور نکات کلیدی به کار می‌گیرند که می‌تواند برای ما روشن‌گر و نقشه راه باشد.

وی با بیان اینکه باید مبانی شعار سال ۱۴۰۱، جدی گرفته شود زیرا برای اقتصاد ما دارای مفاهیمی کلیدی و پایه‌ای است، گفت: در حوزه تولید در فضایی قرار گرفته‌ایم که ادامه شرایط با شیوه‌ها و روش‌های فعلی چه در جنبه داخلی و چه در جنبه صادرات خارجی مقرون به صرفه نیست.

محصولات باید قابل رقابت در بازارهای خارج و داخل باشد
استاندار همدان با تأکید بر اینکه محصولات باید قابل رقابت در بازارهای خارج و داخل باشد، تأکید کرد: محصولات تولیدی در کشور به ویژه همدان باید به سمتی سوق پیدا کنند که کمترین ‌میزان انرژی و زمان صرف آن‌ها شود و همچنین کمترین میزان هزینه و بیشترین بهره‌وری را به همراه داشته باشند.

استاندار همدان اظهار کرد: بدون تردید با دانش‌بنیان کردن تولید می‌توان از هزینه‌های اضافه و صرفِ زمان زیاد جلوگیری و بهره‌وری را افزایش داد.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه اکنون زمان ظهور و بروز شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: در شرایط امروزی نباید دانش‌بنیان را به یک محدوده یا واحد خاص تقلیل داد بلکه باید مجموعه استان و واحدهای تولیدی، دانش‌بنیان کردن امور را در اولویت قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه فضا و روش‌های واحدهای تولیدی گذشته، باید به طور کامل منسوخ و دانش‌بنیان شوند، اظهار کرد: تولید خودرو با مصرف سوخت ۱۰ یا ۱۲ درصد مقرون به صرفه و قابل توجیه نیست؛ زیرا هم اتلاف منابع و هم از لحاظ ایمنی و آلایندگی دارای مشکل است.

قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: باید تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان دارای مزیت نسبی باشد و این مزیت نسبی نیز ممکن است در محصولات کشاورزی، گردشگری یا هر صنعت دیگری باشد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان بخشی از تولیدات خود را بر روی رشته‌های تخصصی و محلی که در استان وجود دارند متمرکز کند تأکید کرد: رویکرد دولت نسبت به شرکت‌های دانش‌بنیان حمایتی است، دولت پس از ایمن‌سازی، تسهیل‌گری، راه شرکت‌های دانش‌بنیان را هموار می‌کند تا آن‌ها ادامه راه را با تکیه بر توان و دانش خود ادامه دهند.

قاسمی‌فرزاد افزود: محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان باید به گونه‌ای باشد که قدرت رقابت با محصولات عرضه شده در بازار آزاد خارجی و داخلی را داشته باشند، چون، مدل و قانون اقتصاد چیزی جز این نیست.

اگر محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان استان دارای مزیت نسبی باشند، دستگاه‌های اجرایی مکلف خواهند شد تا از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان خرید کنند

وی گفت: اگر محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان استان دارای مزیت نسبی باشند، دستگاه‌های اجرایی مکلف خواهند شد تا از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان خرید کنند.

وی گفت: تولید محصولات با کیفیت و قابل عرضه شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت انبوه باشد تا کارخانجات استان و دیگر مناطق از آن‌ها استفاده کنند.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه سیاست ما در استان این است که شرکت‌های دانش‌بنیان باید کل حوزه تولید استان را در بر بگیرند، بیان کرد: برنامه ما در سفر رئیس جمهور به استان همدان این است که نیاز و ظرفیت پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان را افزایش دهیم.

استاندار همدان گفت: مسائل و مشکلات مربوط به زمین، ساخت‌ و سازهای پارک علم و فناوری و امکانات مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان در سفر رئیس جمهور مطرح و پیگیری خواهند شد.

وی بیان کرد: نگاه و رویکرد ما در حوزه علم و فناوری، صرفا محدود به مجموعه پارک علم و فناوری نیست، بلکه شرکت‌های دانش‌بنیان باید پس از رسیدن به مرحله تولید، در سطح مراکز تولیدی استان نیز مستقر شوند.

کد خبر: ۱۵۳٬۳۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha