۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶
به دنبال افزایش روابط تجاری با آفریقا هستیم
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه:

به دنبال افزایش روابط تجاری با آفریقا هستیم

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت به دنبال افرایش روابط تجاری با کشورهای آفریقایی به میزان ۴ تا ۵ میلیارد دلار هستیم.

به گزارش بازار، مهدی صفری در حاشیه جلسه هماهنگی اقتصادی وزارت امور خارجه که با هدف بررسی راه‌های توسعه و رفع موانع تجاری با کشورهای آفریقایی برگزار شد افزود: هم اکنون میزان روابط تجاری با این کشورها تنها حدو ۱ تا ۱.۲ میلیارد دلار است.

وی تصریح کرد: صدور خدمات مهندسی، ساخت سد و نیروگاه و کشت فراسرزمینی زمینه‌های توسعه مناسبات تجاری کشورمان با کشورهای آفریقایی است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه تصریح کرد: ساز و کار صادرات و واردات بصورت تهاتر، معرفی کالاهای ایرانی در قالب برپایی نمایشگاه و واردات دام از کشورهای آفریقایی با هماهنگی دیگر وزارتخانه‌ها در دست پیگیری است.

صفری با بیان اهمیت توسعه حمل و نقل با کشورهای حوزه آفریقا گفت: حمل و نقل هوایی و دریایی به کشورهای حوزه آفریقا گستردگی زیادی نداشته و نیازمند توسعه و فراگیری بیشتر است.

وی با بیان اینکه برخی کمیسیون‌های مشترک اقتصادی با کشورهای آفریقایی بیش از ۸ سال است که برگزار نشده اند، به برگزاری اخیر کمیسیون مشترک با غنا اشاره کرد و افزود: به زودی کمیسیون مشترک با کشورهای نیجر و نیجریه هم برگزار خواهد شد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه اضافه کرد: سطح روابط تجاری با کشور غنا از ۳۵ میلیون دلار، سال گذشته به ۳۵۰ میلیون دلار رسید و امسال این رقم به ۱ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

صفری همچنین گفت: میزان روابط تجاری با آفریقای جنوبی به ۴۵۰ میلیون دلار افزایش یافته است.

کد خبر: ۱۵۳٬۳۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha