۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳
ظرفیت های انرژی فارس نادیده گرفته می شود
نماینده مردم شیراز:

ظرفیت های انرژی فارس نادیده گرفته می شود

شیراز- نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی از بی توجهی ها به ظرفیت های فارس در حوزه انرژی انتقاد کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، ابراهیم عزیزی با اشاره به ظرفیت های استان به عنوان عقبه مناطق نفت خیز کشور و لزوم توجه به این عقبه، اظهار کرد: کمیسیون انرژی مجلس باید به این عقبه توجه کندچراکه فارس نقش پشتیبان را از سایر مناطق ایفا می کند اما از مزایای آن بی بهره است.

وی افزود: به عنوان نمونه منطقه عسلویه یکی از محورهای پرتردد کشور است که هر روزه تلفات سنگینی را در آن شاهد هستیم در حالی که جاده منتهی به آن که از استان فارس میگذرد، بخش اعظمی از نیازهای نفتی کشور را تامین می کند و هیچ توجهی به آن نمی شود.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ۷۵درصد فرآورده های نفتی فارس امروز از طریق جاده و با تانکر تامین می شود، بیان کرد: هر ماه ۷۰میلیارد تومان تنهاهزینه حمل و نقل این فرآورده ها است و سیل، حوادث طبیعی و هر اتفاق غیر مترقبه نیز موجب اختلال در سوخت رسانی می شود لذا باید موضوع خط انتقال فرآورده به استان فارس با جدیت دنبال شود.

عزیزی با انتقاد از بی توجهی ها به احداث پالایشگاه دوم شیراز نیز گفت: همزمان با پالایشگاه ستاره خلیج فارس، کلنگ این پالایشگاه به زمین زده شد اما هنوز کلنگ آن بر زمین مانده است! به راستی این چه عدالت و منطقی است؟ از کمیسیون انرژی مجلس می خواهیم که این موضوعات تعیین تکلیف شود.

نماینده شیراز و زرقان درمجلس به موضوع عدم گازرسانی به برخی روستاها به دلیل مصوبات غلط نیز اشاره کرد و گفت: منطقه ای را در شیراز داریم که گازندارد در صورتی که سرمای شدید در آن حاکم است و چندین واحد صنعتی نیز آنجا راکد شده و علی رغم تلاش شرکت گاز فارس، مصوبات غلط دست آنها را برای گازرسانی بسته است، این مصوبات باید به روز شود.

وی به موضوع آب شرب شهرستان شیراز و بیتوجهی مسوولان در این رابطه نیز نیز اشاره کرد و ادامه داد: شیراز ۱۶۵ میلیون لیتر مصرف آب دارد که تنها۳۰میلیون لیتر از سد درود زنمی گیرد و ۱۳۵میلیون لیتر مکعب از چاه های آب که از حد مجاز گذشته و روی ۱۱۰ پی پی ام است که موجب بسیاری از بیماری ها ومشکلات می شود.

عزیزی بیان کرد: ۲سال است که برای ۱۴کیلومتر خط انتقال آب می دویم اما انجام نمی شود و نمی دانیم برای حل وفصل این موضوع، به چه کسی باید متوسل شویم؟

کد خبر: ۱۵۳٬۳۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha