۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
داروی دانش بنیان بیماری کوکسیدوز دام و طیور در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد
رئیس تشخیص و درمان دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد:

داروی دانش بنیان بیماری کوکسیدوز دام و طیور در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد

یاسوج- رئیس تشخیص و درمان دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک شرکت دانش بنیان داروی گیاهی دانش بنیان پیشگیری، کنترل و درمان بیماری کوکسیدیوز دام و طیور را در استان تولید کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، علی عبدالی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شرکت دارویی دانش بنیان زردبند یاسوج با همکاری شرکت دارویی ماکیان دام پارس یک قلم داروی دامپزشکی با نام تجاری «کوکسی فیت ال» به منظور پیشگیری، کنترل و درمان بیماری کوکسیدیوز در دام و طیور را با همکاری و نظارت این اداره کل ساخته و تولید کرده است.

وی بیان داشت: مجوزهای لازم برای ساخت این داروها از سازمان دامپزشکی کشور گرفته شده و کارشناسان این اداره کل از ابتدا تا انتها بر روند تولید نخستین سری ساخت و مراحل بسته بندی این محلول خوراکی نظارت داشتند.

عبدالی افزود: نمونه داروهای تولیدی برای انجام آزمایش‌های نهایی به آزمایشگاه مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور ارسال شده و در صورت تائید نتایج، تولید انبوه این داروی دانش بنیان که بر پایه گیاهان دارویی تولید شده است در سبد توزیع داروهای دامی کشور قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: این محلول خوراکی دامی، دهمین محصول تولیدی شرکت دارویی زردبند با همکاری سایر شرکت‌های دانش بنیان در کشور است که از آن می‌توان به عنوان یکی از شاخص‌های پیشرفت و توسعه در زمینه داروهای دامی در استان نام برد.

کد خبر: ۱۵۳٬۳۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha