۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۶
مربع مبادلات تجاری بین بوشهر با قطر، ترکیه و آفریقای جنوبی در سال جاری شکل می‌گیرد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

مربع مبادلات تجاری بین بوشهر با قطر، ترکیه و آفریقای جنوبی در سال جاری شکل می‌گیرد

بوشهر- باستین معاون اقتصادی استاندار بوشهر از انجام مبادلات تجاری بین بوشهر با قطر، ترکیه و آفریقای جنوبی در سال جاری خبر داد.

علی باستین در پایان نشست اقتصادی مدیران استان بوشهر با موضوع توسعه صادرات غیرنفتی و تبادلات تجاری بین بوشهر- قطر و بوشهر - ترکیه و بوشهر - آفریقای جنوبی در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار بازار اظهار داشت: برای توسعه تجارت و بازرگانی و تبادلات اقتصادی با کشورهای مختلف برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه مراودات تجاری و افزایش صادرات غیرنفتی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود اظهار داشت: همسایگی با کشور قطر و تعلقات فرهنگی ریشه‌دار می‌تواند زمینه ساز توسعه مراودات تجاری بوشهر با این کشور همسایه باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: شناخت دقیق نیازهای بازار کشورهای هدف بویژه قطر و آفریقای جنوبی و ترکیه و احصاء و معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های موجود در استان باعث رونق تجاری و به دست آوردن بازار های مطمئن خواهد بود.

اتاق بازرگانی تا پایان تیرماه فهرست محصولات و ظرفیت‌های استان برای صادرات و نیازهای کشور هدف به ویژه قطر و ترکیه و آفریقای جنوبی را تدوین و به کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی ارائه کند

وی ابراز داشت: اتاق بازرگانی تا پایان تیرماه سال جاری فهرست محصولات و ظرفیت‌های استان برای صادرات و نیازهای کشور هدف به ویژه کشور قطر و ترکیه و آفریقای جنوبی را با دقت تدوین و به کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان ارائه کند.

باستین گفت: سرمایه گذاری در حوزه انرژی‌های پاک به ویژه انرژی خورشیدی که استان بوشهر استعداد زیادی در این راستا دارد به همراه سایر زیرساخت‌های توسعه نیز شناسایی و به سرمایه گذاران کشور ترکیه معرفی شود.

این مسئول اقتصادی اظهار داشت: در این هفته میزبان سفیر و برخی مقامات اقتصادی از کشورهای ترکیه، قطر و آفریقای جنوبی به صورت حضوری و یا وبینار خواهیم بود.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر همکاری‌های اقتصادی و رونق صادرات را از اهداف اصلی این دیدارها ذکر کرد و افزود: ما باید از ظرفیت سفرا به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی در کشورها برای معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های استان برای پاسخگویی به نیازهای آنها بهره ببریم و این موضوع می‌تواند به توسعه صادرات استان کمک کند.

وی بر تدوین پیش‌نویس تفاهم‌نامه‌هایی برای تایید و امضا با طرف‌های خارجی تاکید کرد و گفت: این امر باید با دقت و سرعت انجام شود.

استفاده از فرصت جام جهانی برای تبادلات تحاری بوشهر با قطر

باستین اغتنام فرصت برای بهره‌گیری حداکثری از فرصت جام جهانی قطر علیرغم زمان اندک را مهم دانست و یادآور شد: کارهای زیادی در همین مدت کوتاه در چند ماه اخیر صورت گرفته است و امید می‌رود با انجام اقدامات و تصمیمات مدنظر به بهره‌گیری بیشتری برسیم.

وی اضافه کرد: تجهیز بندردیر به امکانات ایکس‌ری، احداث پایانه مسافربری بندر بوشهر، ایجاد سیلوهای مکانیزه در بندر و ایجاد خط ترانزیت کالا از بوشهر به آسیای میانه و تامین سوخت یارانه‌ای از برنامه‌های مهم در راستای توسعه صادرات غیر نفتی است.

کد خبر: ۱۵۳٬۲۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha