افزایش ۲۰ درصدی تعرفه خدمات پایه و ۴۰ درصدی خدمات غیر پایه پستی
مدیرعامل شرکت ملی پست اعلام کرد

افزایش ۲۰ درصدی تعرفه خدمات پایه و ۴۰ درصدی خدمات غیر پایه پستی

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران گفت : با تصویب ستاد تنظیم بازار خدمات، تعرفه خدمات پستی اصلاح و نرخ خدمات پایه پستی حداکثر ۲۰ درصد و غیر پایه پستی حداکثر ۴۰ درصد از پنج شنبه هفته گذشته افزایش یافته است.

به گزارش بازار، محمود لیایی افزود: خدمات شرکت ملی پست در دو بخش پایه و غیر پایه پستی تقسیم می‌شود که خدمات پایه پستی شامل بسته های عادی و سفارشی است که حداکثر ۲۰ درصد افزایش قیمت دارد و در بخش خدمات غیر پایه پستی نیز به طور میانگین شاهد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه هستیم که به سبب اینکه فشاری به کسب و کارهای اینترنتی وارد نشود تخفیف‌هایی هم در این خصوص قائل شده ایم.

معاون وزیر ارتباطات فناوری اطلاعات گفت: شرکت پست، شرکتی درآمد -هزینه‌ای است و بودجه دولتی ندارند و برای هزینه کردن باید درآمدهایی داشته باشد و سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان بیش از درآمدهای مان هزینه کردیم و این باعث شد که نتوانیم به زیرساخت هایمان توجه کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران گفت : زیرساخت ها و ساختمان ها در پست، قدیمی و تجهیزات، فرسوده است و اگر نوسازی نشود در ارائه خدمات به مردم دچار مشکل می‌شویم.

لیایی افزود: زیرساخت‌های پست مبتنی بر ارسال پاکت بوده است به این ترتیب که یک پستچی روزانه ۱۲۰ نامه و پاکت را ارسال می کرده است اما هم اکنون که خریدهای اینترنتی افزایش داشته است همین پستچی باید به جای ۱۲۰ پاکت ۱۲۰ بسته و کارتون پستی را جابجا کند که این باعث شده است فشار زیادی به همکاران ما وارد شود در حالی موتور همان موتور و تجهیزات همان تجهیزات است.

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران گفت: با این شرایط ما توان هزینه کردن بیش از این را نداریم و با ضرر هنگفتی مواجه شده‌ایم و تلاش می کنیم با اصلاح قیمت ها به تجهیز زیرساخت های پست بپردازیم که قطعاً موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی و افزایش حقوق و مزایای همکارانمان خواهد شد.

وی افزود: تعرفه‌های جدید از چهارشنبه گذشته در شبکه جامع پستی اعمال شده است و ما تلاش می کنیم که بخش خصوصی پست هم بتواند به گونه‌ای فعالیت کند که برایش توجیه اقتصادی داشته باشد.

کد خبر: ۱۵۳٬۲۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha