۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
آمادگی گمرکات برای ترخیص دو میلیون تن نهاده‌های دامی
سخنگوی گمرکات خبر داد

آمادگی گمرکات برای ترخیص دو میلیون تن نهاده‌های دامی

لطیفی، سخنگوی گمرکات کشور یکی از علت‌های اساسی عدم ترخیص دو میلیون تن نهاده‌های دامی در گمرکات را فرآیند گمرکی دانست که باید مورد تایید سازمان‌های همجوار قرار می‌گرفت دانست.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، سید روح الله لطیفی گفت: با وجود آنکه در چند ماه گذشته بارها در کارگروه تنظیم بازار به منظور امکان ترخیص این کالاها پیشنهاد داده بودیم  بانک مرکزی مهلت چند ماهه به تجار بدهد، اما متاسفانه به دلیل محدودیت‌های ارزی ارز مورد نیاز برای ترخیص این کالاها که مازاد سال ۹۸ بود تامین نشد.

وی افزود: برای حل این مشکل ۹۰ درصد کالاهایی که در صف تامین ارز بودند ترخیص کردیم و برای کالاهایی که در صف تامین ارز نبودند با مصوبه ۳ روز گذشته کارگروه تنظیم بازار به کمرگات اجازه ترخیص این کالاها داده شده است.

سخنگوی گمرکات با بیان اینکه با وجود برخی ابهامات در قانون ترخیص کالاها در کارگروه تنظیم بازار، گمرکات دستور ترخیص این نهاده‌های دامی را صادر کرده است افزود: یکی از مشکلات دیگر این است که بخشی از این نهاده‌ها روی شناورهاست و هنوز از آذر ماه منتظر اجازه تخلیه هستند و هنوز به مرحله گمرکی نرسیده اند و باید خود وارد کنندگان هم باید پیگیر شوند و آن ها را اظهار کنند تا ما هم بتوانیم آن‌ها را ترخیص کنیم.

کد خبر: ۱۵٬۳۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha