۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به عشایر
رئیس سازمان امور عشایر ایران خبر داد

پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به عشایر

پاپی‌زاده، رئیس سازمان امور عشایر ایران از اختصاص ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌ قیمت، با هدف تامین سرمایه در گردش، به جامعه عشایری کشور خبر داد.

به گزارش بازار، عباس پاپی‌زاده در همایش میثاق با ولایت منطقه ییلاقی ایل قشقایی شهرستان اقلید با بیان اینکه، این تسهیلات توسط مدیریت جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها در اختیار عشایر قرار می‌گیرد، گفت: به ازای هر دام سبک ۳۹۰ هزار تومان به صورت ضمانت زنجیره‌ای در اختیار عشایر گذاشته می‌شود و بیمه دام سبک و سنگین یکی از شرایط استفاده از تسهیلات است.

وی در خصوص ابطال قطب مخالف نیز گفت: سازمان امور عشایر به طور جدی در حال پیگیری این موضوع است که در چند ماه آینده تصویب و به ادارات ابلاغ می‌شود که پروانه چرای عشایری در قطب مخالف ابطال نشود.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اینکه زندگی و ساختار عشایری کاملاً مشخص است، افزود: ساماندهی مسکن عشایر در مراتع عرفی خود مانند جامعه روستایی و شهری حق عشایر است، بنابراین از نمایندگان مجلس درخواست می‌شود در کمیسیون بودجه مجلس در این مورد به عشایر کمک شود تا آنها هم بتوانند در مراتع عرفی خود متناسب با زندگی و ساختار عشایری دارای سر پناه شوند.

نماینده مردم شهرستان مرودشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه عشایر کوچرو ۳ درصد از جمعیت کشور را در بر می‌گیرند، گفت: فارس به عنوان قطب عشایری کشور با بیشترین جمعیت است که لازم است بودجه اختصاصی در کشور هم متناسب با جمعیت به عشایر اختصاص داده شود.

جلال رشیدی کوچی افزود: عشایر برای روشنگری و تبیین از حق خود نیاز به آگاهی از قانون و مصوبات آن دارند و باید از قانون و اصلاحات آن اطلاعات کافی داشته باشند تا بتوانند از حق خود دفاع کند.

وی با اشاره به بیمه عمر هم گفت : عشایر جهت بیمه خود اقدام نمایند تا بتوانند از مزایای بازنشستگی آن بهره‌مند شوند.

نماینده مردم شهرستان اقلید نیز گفت: با توجه به خشکسالی پیشرو و نبود آب شرب کافی جهت انسان و دام با همکاری بنیاد علوی یک هزار تانکر آبرسانی به عشایر فارس اختصاص داده شد، تا عشایر بتوانند تا حدودی این بحران را پشت سر بگذارند.

صالحی نیز کمبود آب شرب عشایر و دام، پروانه چرا، صادرات دام، راه‌های عشایری، ایل‌راه‌ها و قطب مخالف را از جمله مشکلات عشایری بیان کرد.

کد خبر: ۱۵۳٬۱۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha