۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
صادرات ۵۲.۵ میلیون تن محصولات غیر نفتی در سال ۹۸
در نشست معاون اول رئیس جمهور با مدیران وزارت راه مطرح شد

صادرات ۵۲.۵ میلیون تن محصولات غیر نفتی در سال ۹۸

راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از صادرات ۵۲.۵ میلیون تن محصولات غیر نفتی در سال ۹۸ از بنادر خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صداو سیما، محمد راستاد درنشست معاون اول رئیس جمهور با مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی به بیان اهم اقدامات حوزه بنادر پرداخت و گفت: با اتکا به توانمندی داخلی همه بنادر برای تامین مایحتاج کشور به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در بنادر سخت‌ترین فرایند، عملیات ورود و خروج کشتی‌ها است افزود: کالاهای اساسی در طی چند ساعت وارد بندر امام خمینی می‌شود و ۸ هزار تن بار در شبانه روز تخلیه می‌شود و این عملیات برای صدها کشتی بدون کوچکترین حادثه صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از منابع داخلی سازمان به طرح‌های توسعه‌ای اختصاص دادیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: امسال سه فاز بندر شهید رجایی و ۹۰۰ متر اسکله برای افزایش ظرفیت کانتینری را به بهره برداری می‌رسانیم.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۱ طرح سرمایه گذاری بخش خصوصی را با بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اغاز کردیم.

بازگشت ۱۴ هزار ایرانی مقیم کشورهای مختلف به کشور

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، حدود۱۴ هزار ایرانی در مدت ۳۶ روز از ۱۷ کشور دنیا به ایران بازگشتند.

شهرام آدم نژاد درنشست معاون اول رئیس جمهور با مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی به بیان اهم اقدامات حوزه حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی پرداخت و گفت: تلاش‌های همه جانبه‌ای برای حفظ سلامت مردم صورت گرفته است که یکی از موارد، اطمینان از برقراری جریان توزیع کالا در سراسر کشور است که با شیوع کرونا، کالا و تجهیزات پزشکی وارد کشور شد و توانستیم بازار را تنظیم کنیم.

معاون حمل و نقل وزیر راه وشهرسازی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، حدود۱۴ هزار ایرانی به مدت ۳۶ روز از ۱۷ کشور دنیا به ایران بازگشتند.

وی ادامه داد: در طی مدت شیوع بیماری، ۱۹ هزار اتباع غیر ایرانی از ایران خارج شدند و توانستیم ۱۲۰۰ نفر از افراد بحرینی را به کشورشان منتقل کنیم.

وی افزود: بعد از ۱۵ سال، بار کشتی مستقیم به واگن قطار منتقل شد.

آدم نژاد با بیان اینکه در اوایل شیوع کرونا، توزیع کالا در شمال کشور با مشکل مواجه شد گفت: ۳۷ درصد مرغ و تخم مرغ در شمال کشور تولید می‌شود که نیاز به حمل و نقل داشت و ما ناوگان حمل و نقل را ضدعفونی کردیم تا برای توزیع کالا مشکلی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: پیش بینی کرده ایم تا اخر تیر ماه ۹۹، ۱۴ میلیون تن کالای راهبردی را درکشور جابجا کنیم.

آدم نژاد درباره امار کاهش مسافران در نوروز گفت: ۹۴ درصد مسافر قطار، ۷۹ درصد سفر ریلی، ۹۴ درصد سفر دریایی و ۶۷ درصد سفر هوایی نسبت به مدت مشابه کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: اولین وزارتخانه‌ای هستیم که دستوالعمل‌های بهداشتی را رعایت کردیم و ۹ تیم کاری در حوزه‌های مختلف تشکیل شد.

وی درباره پرواز هواپیماهای ایران به چین در زمان کرونا گفت: ما به نمایندگی دولت مسئولیت اجتماعی داریم تا اتباع خود را از سایر کشورها به ایران بازگردانیم.

کد خبر: ۱۵٬۳۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha