۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
ایران از نظر حمل و نقل هوایی در رتبه چهارم منطقه قرار دارد
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

ایران از نظر حمل و نقل هوایی در رتبه چهارم منطقه قرار دارد

محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: ایران از نظر حمل و نقل هوایی و جابجایی مسافر در بین یازده کشور منطقه، در رتبه چهارم قرار دارد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مورد مهمترین راهبرد اجرایی و سیاست حوزه حمل و نقل هوایی در دولت سیزدهم اظهار کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران با بیش از ۸۵ میلیون نفر جمعیت از نظر حمل و نقل هوایی و جابجایی مسافر در بین یازده کشور منطقه، در رتبه چهارم قرار دارد.

وی در ادامه افزود: لازم است با اتخاذ راهکارهایی مانند نوسازی ناوگان، اجاره وخرید هواپیما، افزایش مقاصد پروازهای داخلی وخارجی، توجه به صنعت گردشگری باید بتوانیم سهم حمل و نقل هوایی و نیز حمل بار و پست را در منطقه و جهان افزایش دهیم.

مهمترین اولویت در بخش هوایی نوسازی ناوگان است
محمدی بخش ضمن امیدواری در مورد رفع تحریم های ناجوانمردانه در صنعت هوایی، مهترین برنامه های اجرایی و عملیاتی هواپیمایی جمهوری اسلامی «هما» در سال ۱۴۰۱ را نوسازی ناوگان به شکل خرید یا اجاره هواپیما مطرح کرد و افزود: با توجه به جمعیت و وسعت کشور، هواپیماهایی که دارای ۱۲۰ تا ۱۸۰ صندلی باشند مد نظر «هما» است و با توجه به سن ناوگان هوایی کشور مهمترین اولویت در بخش هوایی نوسازی است که باید مورد توجه قرارگیرد.

وی افزود: ازسوی دیگر یکی از سیاست های دولت سیزدهم داشتن ارتباط خوب با همسایگان است که ظاهرا در مراحل خوبی قرار گرفته‌است.

وی در مورد تحقق شعارهای شفافیت، کارآمدی و عدالت خواهی در سازمان هواپیمایی بیان کرد: ارایه خدمات هوایی به مناطق کم برخوردار برای توسعه و رونق اقتصادی این مناطق، گسترش پروازهای استانی در جهت تسهیل سفرهای هوایی، برقراری پروازهایی به منظور تردد اساتید و پزشکان برای امر آموزش و درمان برای ارایه خدمات خارج از مرکز، امکان انجام پروازهای زیارتی برای هموطنان از جمله موضوعات مورد هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» به عنوان ناوگان ملی مورد توجه قرارداده است.

محمدی بخش ادامه داد:‌ همچنین در چند سال اخیر تعدادی از هواپیماهای ایرلاین ملی به علت نداشتن قطعه و تحریم های اقتصادی غیر فعال شده اند و پروازهای ایران ایر به علت نداشتن هواپیمای پشتیبان در اکثر اوقات با تاخیر انجام یا باطل می‌شود و همین امر موجب شده است برنامه ریزی برای برقراری پروازهای انتقالی با مشکل همراه شود که این امر هزینه های زیادی را به «هما» تحمیل می‌کند. امیدواریم با نوسازی ناوگان، افزوده شدن هواپیما و داشتن هواپیماهای پشتیبان و تامین قطعات مورد نیاز بتوانیم تعداد زیادی از هواپیماهایی که به علت نداشتن قطعه زمین گیر شده اند را فعال کنیم.

محمدی بخش تاکید کرد: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» به عنوان ناوگان ملی با داشتن ساختار نیروی انسانی توانمند و متخصص در صورت تامین ناوگان مناسب می تواند در جایجایی مسافر، بار و پست سهم بسزایی داشته باشد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه در مورد تحقق شعارهای شفافیت، کارآمدی افزود: به کارگیری نیروهای این شرکت بر اساس قراردادهای مختلف اعم از رسمی، قراردادی، شرکتی و... است که میزان دریافتی یکسانی ندارند و با روی کار آمدن دولت سیزدهم در نظر داریم اختلاف در دریافت دستمزد را به حداقل برسانیم و دریافتی آنان را به طور شفاف در دید همگان قرار دهیم.

توجه بیشتر دولتمردان به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
محمدی بخش درمورد برنامه های سازمان هواپیمایی در تحقق دولت مردمی، ایران قوی و برطرف کردن موانع اجرایی و اداری گفت: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» یک ناوگان ملی و متعلق به همه مردم است و در سراسر جهان پیشانی دولت جمهوری اسلامی ایران به شمار می آید، لذا لازم است دولتمردان توجه بیشتری به این شرکت داشته باشند.

وی در پایان افزود: اساسنامه این شرکت بر اساس درآمد-هزینه است یعنی برای هزینه کردن باید درآمد کسب کرد. در حال حاضر این شرکت به دلایل مختلفی از جمله تحریم های ناجوانمردانه، برقراری پروازهای تکلیفی، شیوع ویروس کرونا و... بدهی قابل توجه ای دارد امیدواریم با کمک دولت، مجلس شورای اسلامی و تعیین ردیف بودجه برای ناوگان ملی برای برطرف کردن موانع اجرایی و اداری بیش از پیش شاهد شکوفایی ایران ایر در ارائه خدمات رسانی به مسافران باشیم.

کد خبر: ۱۵۳٬۰۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha