۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
تولید آلومینیوم کشور به حدود ۸۷۵ هزار تن خواهد رسید
معاون امور صنایع معدنی وزارت صمت:

تولید آلومینیوم کشور به حدود ۸۷۵ هزار تن خواهد رسید

اسماعیلی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از اقدامات اساسی حوزه صنایع معدنی کشور که مراحل تکمیل خود را می گذراند، توسعه صنایع آلومینیوم است و راه اندازی واحد بزرگ آلومینیوم جنوب (سالکو) در شهرستان لامرد فارس از مهمترین اقدامات در این حوزه در سال جهش تولید است.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، داریوش اسماعیلی افزود: پیش از این میزان تولید آلومینیوم در کشور حدود ۴۱۰ هزار تن بود که با ورود این واحد به چرخه تولید و بهره برداری رسمی از آن، حجم تولید آلومینیوم کشور به حدود ۸۷۵ هزار تن خواهد رسید.

وی اضافه کرد: افتتاح این طرح که انتهای این هفته انجام می شود، یکی از اقدامات بزرگ وزارت صنعت، معدن و تجارت در توسعه صنعت آلومینیوم و البته تکمیل زنجیره ای فلزات اساسی در این حوزه است.

اسماعیلی اعلام کرد: این واحد که زمینه اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم بالا و ۶ هزار و ۵۰۰ نفر را فراهم می آورد در اولویت تأمین مواد اولیه در بخش معادن قرار دارد و سعی خواهیم کرد در این خصوص اقدامات موثری برای خودکفایی و قطع وابستگی انجام دهیم.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص دستور ویژه رئیس جمهور برای واگذاری برخی از شرکت های دولتی توضیح داد: موارد مد نظر از طریق سازمان خصوصی سازی در حال انجام است و مقرر شده بخشی از سهام شرکت ملی مس که در اختیار دولت است در قالب برنامه خصوصی سازی واگذار شود.

اسماعیلی تصریح کرد: از مهمترین مواردی که در حوزه معادن و صنایع معدنی برای سال جدید پیش‌بینی شده است، موضوع واگذاری معدن سنگ آهن سنگان و همه معادنی است که در اختیار شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران قرار دارد و همچنین گواهی کشف هایی که در اختیار سازمان زمین شناسی میباشند.

کد خبر: ۱۵٬۳۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha