۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
دمیدن روح تازه در بورس با اخبار مثبت| وقت ورود مدیران بورس به وضعیت بازار است
گفتگو با فرشید فرزانگان

دمیدن روح تازه در بورس با اخبار مثبت| وقت ورود مدیران بورس به وضعیت بازار است

اعتماد و نقدینگی در بازارهای مالی به خصوص در بورس را باید حاکمیت، مسئولان اقتصادی و مدیران ارشد سازمان بورس با به کار گرفتن تمهیداتی، حفظ کنند.

سمیه شوریابی؛ بازار: فرشید فرزانگان فعال اقتصادی در تحلیل بازار این روز های بورس بیان کرد: تورم جهانی و نیز تورمی که در کشور ایجاد شده است باعث شده بود که بورس یک مقدار فضای بهتری را از نظر قیمت سهام در هفته های گذشته داشته باشد و حدود ۷۰ درصد نماد ها در فاصله دی ماه تا ابتدای خرداد رشد حدود ۴۰ درصدی را تجربه کردند و این متأثر از انتظارات تورمی بود که باعث افزایش قیمت سهام نیز شد.

فرزانگان در ادامه افزود: برای اینکه رونق واقعی را شاهد باشیم بازار هنوز جان کافی را کسب نکرده است و به خبرهای مثبتی احتیاج دارد که متأسفانه خبرهای مثبتی هم به بازار مخابره نمی‌شود.

وی اظهار داشت: یک سری سهم هایی وجود دارند که از لحاظ فاندامنتال همیشه سهام خوبی هستند که معمولاً خوراک را با شرایط حمایتی می‌گیرند و نیز بازار های صادراتی مطمئن دارند، این سهام همیشه نرخ پیشرفت و بازدهی را نشان خواهند داد.

دمیدن روح تازه در بورس با اخبار مثبت| وقت ورود مدیران بورس به وضعیت بازار است

انتظار رشد شارپ از بازار نداشته باشیم

این محقق کسب و کار با اشاره به اینکه سهامداران امسال با سهامداران سال پیش متفاوت شده اند؛ افزود: اخباری که در وضع موجود بر شرایط کشور حاکم شده است اخباری نیست که بخواهیم شاهد یک رشد شگفت انگیز و رونق قابل انتظاری که سهامداران احتیاج دارند، باشیم و عمده سهامداران بازار که متفاوت از سهامداران قبلی در سال پیش هستند و جزو بازیگران بازار سرمایه به حساب می آیند و به قولی بازار بورس را انتخاب کرده اند، اطلاعات دقیقی دارند و می‌دانند با شرایطی که در حال حاضر دنیا و کشور دارد چه سهامی مناسب خرید می‌باشد.

فرزانگان با تاکید بر وضع و شرایط اقتصاد جهانی در انتها خاطر نشان کرد: به نظر من سهامی که از بستر داخلی به یک کالای صادراتی و بازار مطمئن می‌رود همیشه می‌تواند یک بازده متناسب را داشته باشد.

کد خبر: ۱۵۲٬۹۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha