۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای دام و طیور آذربایجان شرقی آغاز شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای دام و طیور آذربایجان شرقی آغاز شد

تبریز- رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: ثبت‌نام و معرفی متقاضیان تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای دام و طیور در استان آغاز شد.

به گزارش بازار، اکبر فتحی در حاشیه نشست با مدیر شعب بانک کشاورزی استان در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه با ابلاغ دستورالعمل پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش مورد نیاز دامداران و مرغداران جلسه ای را در خدمت مدیریت و معاونین شعب بانک کشاورزی استان بودیم تا در خصوص نحوه پرداخت این تسهیلات وتسریع در پرداخت تصمیمات لازم اتخاذ شود، اظهار کرد: حدود ۲۰۰ هزار میلیاردریال تسهیلات سرمایه در گردش برای تامین نهاده های دامی با توجه به نیمایی شدن ارز تخصیصی برای نهاده‌های دامی منظور شده است که با نرخ سود ۱۰، ۱۲ و ۱۵ درصد در اختیار دامداران و مرغداران معرفی شده از جانب جهادکشاورزی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه فاز اجرایی کار شروع شده و برای اینکه تولیدکنندگان عزیز در سهل ترین شرایط و خارج از قواعد عادی بانکی بتوانند این تسهیلات را دریافت کنند هماهنگی لازم با بانک کشاورزی بعمل آمده است، گفت: دامداران و مرغداران باید برای دریافت این تسهیلات در سامانه سیتا ثبت نام کنند و مدیریت‌های جهادکشاورزی نیز مکلف هستند در همان روز نسبت به بررسی درخواست‌ها اقدام و از طریق همین سامانه به بانک کشاورزی شهرستان معرفی کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه همکاران بانک با کمترین تشریفات نسبت به ارزیابی وثایق اقدام می‌کنند و تسهیلات کمتر از۲۰۰ میلیون تومان را با ضمانت انجام خواهند داد ادامه داد: براساس هماهنگی بعمل آمده شعب بانک کشاورزی در سه شیفت کاری و در ایام تعطیل نیز در این خصوص دایر خواهند بود.

وی با بیان اینکه همکاران محترم در مدیریتهای جهادکشاورزی شهرستان‌ ها نیز در ایام تعطیل و بعدازظهرها در خدمت تولیدکنندگان عزیز خواهند بود، تصریح کرد: چک برگشتی، تسهیلات سررسید شده و بدهی‌های دامداران و مرغدارن عزیز به بانک کشاورزی در پرداخت این تسهیلات منظور نخواهد شد.

جود محمودی مدیر شعب بانک کشاورزی استان نیز در این جلسه گفت: افزایش سقف اعتباری دامدار کارت از۵۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان، کاهش نرخ سود این تسهیلات از ۱۱ به ۱۰درصد، تسهیل شرایط اعتبارسنجی و اخذ تضامین برای پرداخت تسهیلات خرید نهاده‌های دامی، از جمله اقداماتی است که بانک کشاورزی همسو با سیاست‌های دولت و با هدف رونق واحدهای تولیدی دام و طیور و تأمین امنیت غذایی کشور در دستور کار قرار داده است.

همه دامداران و مرغداران جهت بهره مندی از تسهیلات سرمایه در گردش به منظور خرید نهاده های دام و طیور در طرح کار آمد سازی نظام یارانه ای به سامانه سیتا(sita.maj.ir) مراجعه و ثبت نام نمایند و درخواستهای ثبت شده پس از تأیید مدیریت جهادکشاورزی شهرستان و استان به بانک کشاورزی معرفی می شوند.

کد خبر: ۱۵۲٬۹۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha