۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
افزایش ۲۰ درصدی قیمت سوخت در پاکستان

افزایش ۲۰ درصدی قیمت سوخت در پاکستان

صندوق بین المللی پول از سرگیری برنامه پرداخت وام ۶ میلیارد دلاری پاکستان را به حذف یارانه دولتی بنزین در این کشور مشروط کرد.

به گزارش بازار، پس از اینکه صندوق بین المللی پول از سرگیری برنامه وام ۶ میلیارد دلاری پاکستان را به حذف یارانه دولتی بنزین در این کشور مشروط کرد، دولت اسلام آباد امروز (جمعه) قیمت بنزین در این کشور را ۲۰ درصد افزایش داد.

دولت پاکستان که برای کنترل قیمت دلار و افزایش سطح ذخایر ارزی با صندوق بین المللی پول برای از سرگیری برنامه وام ۶ میلیارد دلاری وارد مذاکره شده بود، به درخواست این نهاد مالی یارانه دولتی بر فرآورده‌های نفتی را کاهش و قیمت بنزین را ۲۰ درصد افزایش داد.

به گفته منابع خبری قیمت بنزین در پاکستان که در یک سال گذشته به دنبال افزایش مکرر به ۱۵۰ روپیه رسیده بود، با تصمیم دولت اسلام آباد ۳۰ روپیه گرانتر شد.

بر اساس این گزارش، قیمت بنزین در پاکستان به ۱۷۹.۸ روپیه در هر لیتر (حدود ۲۸ هزار تومان) رسیده و در کنار آن بهای سوخت گازوئیل نیز به ازای هر لیتر ۱۷۴.۱۵ روپیه قیمت گذاری شد.

مفتاح اسماعیل وزیر دارایی پاکستان با بیان اینکه ثابت نگه داشتن قیمت بنزین توسط دولت قبل یک اشتباه بزرگ بوده است افزود: درحال حاضر نیز به رغم افزایش قیمت فرآورده‌های سوختی، این فراورده ها همچنان شامل دریافت یارانه‌های دولتی هستند بطوریکه به هر لیتر گازوئیل ۵۶ روپیه یارانه تعلق می‌گیرد.

وی افزود: دولت تصمیم دارد پس از کنترل افسارگسیختگی قیمت دلار و افزایش سطح ذخایر ارزی در صورت امکان، یارانه‌های دولتی برای فرآورده‌های نفتی را افزایش دهد.

گفتنی است صندوق بین المللی پول روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: واریز قسط یک میلیارد دلاری برای پاکستان تحت برنامه وام این کشور مشروط به کاهش یارانه‌های دولتی بر بنزین و برق است.

کد خبر: ۱۵۲٬۹۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha