۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۷
کاهش امنیت مواد غذایی در اندونزی

کاهش امنیت مواد غذایی در اندونزی

امنیت مواد غذایی در اندونزی درپی جنگ روسیه و اوکراین کاهش یافته است.

به گزارش بازار، شبکه تلویزیونی سی. جی. تی. ان چین گزارش داد؛ امنیت مواد غذایی در اندونزی درپی جنگ روسیه و اوکراین کاهش یافته است.

مجری شبکه گفت جنگ روسیه با اوکراین بر روی اقتصاد اندونزی به شدت تاثیرگذار بوده است. رئیس جمهور اندونزی به وزرای دولت این کشور دستور داده است که این موضوع را در رابطه با امنیت انرژی و غذا به دقت بررسی کنند و از این موضوع مطمئن شوند که نیازهای شهروندان این کشور تامین شود.

کارشناسان معتقدند بحران کنونی ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی به طول انجامد و برنامه ریزی بلندمدت برای این موضوع ضروری است.

در ادامه خبرنگار این شبکه تلویزیونی از جاکارتا گزارش داد این مشکلی است که برای چندین دهه در اندونزی وجود داشته است. اما امسال رئیس جمهور این کشور اعلام کرده است دیگر نمی‌توان به وضع اقتصادی بی توجه بود. نوسان شدید در بهای کالاها امنیت غذایی در اندونزی را تهدید می‌کند.

در ادامه توحید احمد کارشناس مسائل اقتصادی گفت پیچیدگی‌های جهانی نگران کننده است. ما انتظار داریم این وضع تا پایان سال جاری ادامه پیدا کند. حتی این موضوع می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی هم ادامه پیدا کند، زیرا اثرات ناشی از منازعه روسیه و اوکراین بسیار شدید است. اثرات این منازعه از اروپا گرفته تا آمریکا و تا آسیا وجود دارد و امنیت غذایی ما را تهدید می‌کند. این بخش انرژی ما را هم تهدید می‌کند.

درادامه خبرنگار گفت یک تحقیق جدید نشان می‌دهد ۷۰ درصد از مردم اندونزی از گذشته با تامین اقلام ضروری برای زندگی خود و از جمله برنج و روغن خوراکی با مشکل روبرو بوده اند. رئیس جمهور اندونزی اعلام کرده است کمبود مواد غذایی به یکباره حل و فصل نمی‌شود. این موضوع سبب شده است وزرای دولت اندونزی روی موضوع امنیت غذایی و سوخت تمرکز کنند.

در ادامه تجو واهیو جاتمیکو تحلیلگر امنیت مواد غذایی گفت این موضوعی چالش برانگیز است، اما دولت تلاش کرده است وابستگی غذایی را به کشورهای دیگر برطرف کند. این موضوع را می‌توان به طور خاص در مواد غذایی خاص مشاهده کرد. ما تلاش می‌کنیم کمتر به واردات وابستگی داشته باشیم، زیرا بسیاری از تولید کنندگان به خاطر بی ثباتی و نوسان در بخش انرژی تحت تاثیر واقع شده اند.

در ادامه خبرنگار گفت اگر چه موضوع مورد توجه در اینجا مواد غذایی است، اما عوامل اقتصادی نقشی بزرگتر ایفا می‌کنند. ساختار کنونی سبب شده است دسترسی مناطق حومه به مواد غذایی به شدت کاهش پیدا کند.

کد خبر: ۱۵۲٬۸۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha