۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸
اسانس گل محمدی دودانگه بالاتر از حداستاندارد است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

اسانس گل محمدی دودانگه بالاتر از حداستاندارد است

ساری- محمودی، پایه گذار کشت گل محمدی در مازندران گفت: اسانس موجود در گل محمدی بخش دودانگه بالاتر از میزان استاندارد است.

مهدی محمودی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه سال ۸۸ در روستای ولیک بن در سطح دو هزار مترمربع، گل محمدی را شروع به کاشت کردیم، افزود: در منطقه سه گونه گل رز وجود دارد و در ۵۶ روستای دودانگه نیز گل محمدی به صورت تک بوته در مناطق وجود دارد.

وی افزود: این درحالی از ۱۲۰ سال گذشته چینش گل در دودانگه مرسوم بود و مسائل علمی و فنی نیز از سال ۹۰ در دستور کار قرار گرفت و تحقیقات نشان داد که گلاب های تولیدی دودانگه دارای اسانس بیش از حد استاندارد هستند.

وی گفت: در ابتدا کشت گل محمدی در ۲۰ هکتار از اراضی دودانگه کلید خورد و سال های بعد با تشکیل شرکت تعاونی گل محمدی و گیاهان دارویی توانستیم سطح زیرکشت را افزایش دهیم.

محمودی ادامه داد: تاکنون ۲۳۵ هکتار از اراضی منطقه زیر کشت گل محمدی رفته است و آنالیز صورت گرفته روی اسانس ها نشان داد که اسانس گل محمدی در دودانگه بالاتر از حد استاندارد است.

این فعال در زمینه تولید گل محمدی حاصلخیزی خاک، بارندگی و شرایط طبیعی و غیره، دودانگه را برای کشت گل محمدی مستعد کرده است.

کد خبر: ۱۵۲٬۵۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha