۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
رتبه بندی صندوق‌های سرمایه‌گذاری کشور
در دوره یک ساله منتهی به اردیبهشت ماه منتشر شد

رتبه بندی صندوق‌های سرمایه‌گذاری کشور

عملکرد یک ساله، سه ساله و پنج ساله صندوق‌های سرمایه‌گذاری کشور درجه بندی شد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، سرمایه‌گذاران پیش از سرمایه‌گذاری در هر گروه از صندوق‌های سرمایه‌گذاری، افزون بر مشورت با خبرگان بازارهای مالی، توجه ویژه‌ای به رتبه‌بندی و درجه‌بندی مراکز معتبر دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار داشته باشند.

مجموعه رتبه‌بندی اعتباری برهان که یکی از این مراکز است، نتایج درجه بندی خود را براساس نشان «ستاره» به طور مرتب در مرجع صندوق‌های سرمایه گذاری ایران (فیپیران) منعکس می‌کند؛ آخرین گزارش این مرکز رتبه‌بندی اعتباری منتهی به ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در ادامه ارائه شده است.

درجه‌بندی مذکور با اعطای نشان «پنج ستاره» برای مناسب‌ترین صندوق سرمایه گذاری شروع می‌شود و طبیعی است هر چه این نشان‌ها به سمت «یک ستاره» میل پیدا کند، برای سرمایه‌گذاری در آن صندوق باید دقت نظر بیشتری داشت.

این گزارش حاکی است که از تعداد حدود ۹۰ صندوق سرمایه گذاری سهامی فقط پنج صندوق توانسته است برای هر سه دوره یک ساله، سه ساله و پنج ساله نشان «پنج ستاره» دریافت کنند.

گفتنی است، مجموعه رتبه بندی اعتباری برهان با یک مدل کاملا کمّی و براساس بازده های تاریخی تعدیل شده بر مبنای ریسک، اقدام به مقایسه صندوق هایی می کند که عمدتا در یک طبقه از دارایی ها سرمایه گذاری کرده اند. این شیوه نامه طوری طراحی شده است که سرمایه گذاران را قادر می سازد تا عملکرد گذشته هر صندوق را پس از تعدیل ریسک، در مقایسه با صندوق های همتای خود ارزیابی کنند.

کد خبر: ۱۵۲٬۵۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha