۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
مردم نسبت به افزایش قیمت اجاره بها تاب‌آوری ندارند
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

مردم نسبت به افزایش قیمت اجاره بها تاب‌آوری ندارند

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، ضمن تشریح مشکلات مردم در حوزه تامین کالاهای اساسی و پرداخت اجاره بها، از قوه قضاییه خواست تا بانیان وضع موجود را محاکمه کند.

به گزارش بازار، علی حدادی در نشست علنی امروز(سه شنبه سوم خردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان، جانبازان و آزادگان ۸ سال دفاع مقدس و تبریک و تهنیت به مناسبت آزادسازی خرمشهر و شهادت مظلومانه مدافع حرم شهید صیاد خدایی، گفت: جناب آقای رییسی دولتی را تحویل گرفت که زیرساخت‌های اقتصادی‌اش با مشکل مواجه شده و نه تنها اقتصاد بلکه آب خوردن را نیز به تحریم، مذاکرات و FATF پیوند زده بودند که در این دولت تلاش زیادی برای بازسازی زیرساخت‌های اقتصادی و مراودات با دنیا به ویژه کشورهای همسایه و دوست صورت گرفت. ضمنا در اینجا درخواست محاکمه بانیان وضع موجود را از قوه قضائیه خواستارم.

دولت با اصلاحات اقتصادی تحول مهمی را آغاز کرده است
نماینده مردم ساوجبلاغ و نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دولت مردمی با اصلاحات اقتصادی در اختصاص یارانه از واردکنندگان به مصرف‌کنندگان اصلی، تحول مهمی را آغاز کرده است که به فرموده حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) همه باید در این راه کمک کنند ضمنا بهتر بود قبل از اجرای تغییر روش پرداخت یارانه‌ها علاوه بر آنکه نسبت به توجیه و اقناع مردم اقدام می‌شد تمهیدات لازم برای آن نیز اندیشیده و تهیه می‌شد. تامین کالاهای مورد نیاز مردم در بازار بسیار مهم است.

وی خطاب به رییس جمهور، تصریح کرد: نظارت و کنترل بر قیمت کالاهای اساسی مشمول ارز ۴۲۰۰ و جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای غیر مرتبط با ارز ۴۲۰۰ تومانی را هشدار می‌دهم.

تعداد زیادی از خانواده‌ها نیازمند یارانه هستند
حدادی اظهار کرد: جناب آقای عبدالملکی وزیر کار، متاسفانه تعداد زیادی از خانواده‌ها نیازمند به یارانه هستند اما آن را دریافت نمی‌کنند، همچنین در شبکه توزیع اشکالاتی وجود دارد که باید نظارت و کنترل در بازار به طور جدی انجام شود.

وی افزود: جناب آقای رییس جمهور محترم، برای حفظ ارزش پول ملی و پایه پولی و عدم استقراض از بانک مرکزی با تورم و همچنین افزایش نقدینگی در جامعه به طور جدی مبارزه کنید چراکه مردم طاقت گرانی‌های بیشتر از این را ندارند.

مردم نسبت به افزایش قیمت مسکن و اجاره بهاء تاب‌آوری بیشتر از این را ندارند
حدادی خاطرنشان کرد: مردم عزیز ایران اسلامی نسبت به افزایش قیمت مسکن و اجاره بهاء تاب‌آوری بیشتر از این را ندارند، ضروری است دولت محترم اقدام جدی را برای حل این مشکل داشته باشد.

چرا باید منابع کشور قربانی کشاورزی سنتی شود؟
وی بیان کرد: جنگ روسیه و اوکراین و به خطر افتادن امنیت غذایی در جهان به ما این درس را آموخت که تا می‌توانیم که می‌توانیم، باید برای تولید مواد غذایی خودکفا باشیم، دولت باید از کشاورزان به طور ویژه حمایت کند، تا کی باید منابع کشور قربانی کشاورزی سنتی شود؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: دولت محترم باید با استفاده از جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری جدید، صنایع تبدیلی و صنایع تکمیلی نسبت به افزایش تولید به صرفه بودن آن برای کشاورزان اقدام کند.

چرا برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان اقدام نشده است؟
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خوشبختانه طرح رتبه‌بندی معلمان در مجلس یازدهم به تصویب رسید اما فرهنگیان عزیز و پرتلاشمان هنوز منتظر اجرایی شدن آن هستند، خطاب به وزیر آموزش و پرورش، تاکید کرد که چرا برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان اقدام به موقع نمی‌شود، همچنین تعیین تکلیف استخدام نیروهای خرید خدمت، پیمانی، نهضت سوادآموزی، معلمان غیردولتی در آموزش و پرورش از مطالبات جدی است که توجه ویژه‌ای از سوی وزیر را می‌طلبد.

کد خبر: ۱۵۲٬۴۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha