۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
تامین آب مهمترین مشکل صنایع استان سمنان | تصفیه پساب فاضلاب تسریع شود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

تامین آب مهمترین مشکل صنایع استان سمنان | تصفیه پساب فاضلاب تسریع شود

سمنان- جمعه‌ای رئیس اتاق بازرگانی سمنان با بیان اینکه یکی از راهکارهای تامین آب صنعت سمنان تصفیه پساب فاضلاب صنعتی است، گفت: انتظار است که روند ایجاد تصفیه خانه سمنان تسریع شود.

علی اصغر جمعه‌ای در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه تامین آب مشکل صنعت سمنان است، بیان کرد: برای برطرف کردن و یا کاهش مشکلات آب مورد نیاز صنعت استان اقدامات عاجلی را صورت داد که یکی از آنها تاکید بر تصفیه خانه فاضلاب سمنان و استفاده از پساب برای صنعت محسوب می شود.

وی با بیان اینکه تصفیه پساب فاضلاب صنعتی شهر سمنان نقشی مهم در جبران کم‌آبی دار، ابراز داشت: انتظار صنعت گران این است که مسئولان روند ایجاد این طرح را تسریع کنند تا بتوانیم به زودی شاهد کاهش مشکلات آب مورد نیاز صنعت سمنان باشیم.

رئیس اتاق سمنان با بیان اینکه پساب ها متاسفانه امروز در دشت های کویری سمنان رها می شوند، تاکید کرد: این آب بسیار ارزشمند است چرا که سمنان یکی از خشک ترین استان های کشور محسوب می شود.

جمعه ای با بیان اینکه استان سمنان دارای ظرفیت های عظیم اقتصادی برای جذب سرمایه گذار است اما باید آب را برای صنعت تامین کرد، بیان کرد: استان سمنان به دلیل موقعیت جغرافیایی و داشتن زمین‌های بدون معارض با تامین منابع آبی ظرفیت خوبی برای توسعه اقتصادی و اشتغال دارد.

وی با بیان اینکه سمنان دچار بحران آب است، افزود: باید فکری عاجل را در راستای تامین آب مورد نیاز استان کرد تا بتوانیم زمینه را حداقل در بخش رفع مشکلات تولیدی فراهم سازیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه نزدیکی به فصل گرما نگرانی تامین آب و حتی مصرف آب را نیز به ما گوشزد می کند، بیان کرد: همراهی صنایع در مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف آب و برق بسیار خوب بوده و امیدواریم امسال در تابستان شاهد قطعی برق به دلیل کمبود ها نباشیم.

جمعه ای با بیان اینکه بخش صنعت و معدن استان سمنان بیشترین پرداختی مالیات بر ارزش افزوده دارد، گفت: این بخش کمترین سهم از این پرداختی‌ها بهره‌مند می‌شود لیکن انتظار می‌رود بخشی از این پرداختی برای تقویت زیرساخت‌ها مانند آب، برق، و گاز در شهرک‌های صنعتی استان هزینه شود.

کد خبر: ۱۵۲٬۴۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha