۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
تقویت دانش‌بنیان‌ها اولویت اقتصادی استان سمنان خواهد بود
در سال ۱۴۰۱؛

تقویت دانش‌بنیان‌ها اولویت اقتصادی استان سمنان خواهد بود

سمنان- صادقی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: اولویت مدیریت اقتصادی استان در سال جاری با توجه به شعار سال تقویت دانش بنیان‌ها در زمینه‌های مختلف خواهد بود.

محمد رضا صادقی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه سال جاری مزین به نام تولید دانش بنیان و اشتغال نامگذاری شده و در نتیجه ما نیز در استان بر این موضوع تاکید ویژه ای داریم که می بایست شرایط را برای این نوع شرکت ها تسهیل کرد، بیان داشت: تقویت دانش‌بنیان‌ها اولویت اقتصادی استان سمنان خواهد بود.

وی با بیان اینکه افزایش بهره‌وری در بخش هایی مانند کشاورزی از مهمترین ویژگی های دانش بنیان ها در استان سمنان است که می تواند به توسعه اقتنصادی و کاهش هزینه تولید کمک کند، افزود: برای مدیریت مصرف آب و افزایش بهره‌وری نیازمند برنامه ریزی دقیق هستیم و در این عرصه از حضور دانش بنیان ها نیز استفاده خواهیم کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان توسعه متوازن در بخش صنعتی را دیگر اولویت استانداری در سال جاری دانست و تاکید کرد: استفاده از فناوری و دانش‌های نوین نقشی مهم در افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه دارد.

توسعه متوازن در بخش صنعتی اولویت استانداری سمنان

صادقی با بیان اینکه دانش بنیان ها در زمینه ارتقای کیفی و کمی تولیدات و همچنین کاهش هزینه تولید در سایه افزایش بهره وری نقشی حیاتی دارند، افزود: باید موانع پیش پای شرکت ها برداشته شود که البته همه آنان نیز در دست دولت نیست برای مثال ما قوانین بسیاری داریم که مخل رشد دانش بنیان ها هستند.

وی با بیان اینکه توسعه دانش بنیان‌ها دراستان سمنان با اهتمام ویژه دنبال می‌شود اما باید همه قوا و دستگاه ها در این زمینه همراه باشند، گفت: تسهیل گری به معنای واقعی نیاز امروز توسعه دانش بنیان ها است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با بیان اینکه گام نخست تسهیل گری که به مثابه یک اولویت برای استان محسوب می شود، اصلاح و بازنگری در قوانین و حذف قانون‌های مزاحم است، تاکید داشنت: باید زمینه های توسعه اقتصادی و رشد دانش بنیان ها را بشناسیم و به آن عمل کنیم.

صادقی بر تقویت همکاری با بخش خصوصی نیز تاکید کرد و ابراز داشت: برای تسهیل گری و رفع موانع تولید در استان توجه ویژه به پیشنهادات بخش خصوصی و مطالبات آنان نیز صورت خواهد گرفت.

کد خبر: ۱۵۲٬۴۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha