۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
امضای ۱۳ سند همکاری میان ایران و عمان
رییس جمهور عنوان کرد

امضای ۱۳ سند همکاری میان ایران و عمان

رییس جمهور مذاکرات و رایزنی های انجام شده با مقامات عمانی را سازنده و درراستای ارتقا سطح روابط دو کشور دانست.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رییسی در بازگشت از سفری یک روزه به عمان گفت : مذاکرات و رایزنی های سازنده ای در راستای ارتقای سطح روابط با مقامات عمان داشتیم و با حسن روابطی که میان تهران و مسقط وجود دارد همکاری‌های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی خود را افزایش خواهیم داد.

رییس جمهور با اشاره به امضای ۱۳ سند همکاری میان ایران و عمان اظهار داشت: با وجود افزایش حدود دو برابری حجم تجارت میان دو کشور، از رقم ۷۰۰ میلیون دلار به ۱.۳ میلیارد دلار، این سطح از تعاملات تجاری همچنان با ظرفیت های متنوع و متعدد دو کشور فاصله دارد.

رئیس جمهور در ادامه به برگزاری نشست با فعالان اقتصادی عمانی اشاره و تصریح کرد: در این نشست مشکلات تاجران در زمینه تجارت، انتقال پول و مسایل مالی و بانکی بین دو کشور و گمرک مطرح و در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان و وزیر تجارت عمان مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید به زودی این موانع برطرف شود.

رئیسی با بیان اینکه در این نشست مشخص شد که تجار و فعالان اقتصادی دو کشور از ظرفیت های متقابل شناخت کافی ندارند، خاطرنشان کرد: بر همین اساس ضرورت تأسیس دفتر تجاری ایران در عمان احساس و مقرر شد این دفتر هر چه سریع تر تأسیس شود تا به آشنایی تاجران دو کشور از ظرفیت های متقابل کمک کند.

رئیس جمهور به نشست با ایرانیان مقیم عمان اشاره کرد و گفت: در این نشست نیز مسائل و مشکلات ایرانیان مقیم مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات مقتضی درباره آنها اتخاذ و درباره برخی موارد نیز مقرر شد که در تهران تصمیم گیری شود.

رئیسی اظهار داشت: ایرانیان مقیم خارج از کشور، مثل ایرانیان داخل کشور دارای حقوقی هستند که دولت باید نسبت به حقوق آنها پیگیر باشد و نمی‌تواند نسبت به این حقوق بی‌توجه باشد. طبیعتاً وزارت امور خارجه و خصوصاً شورای ایرانیان خارج از کشور باید این کار را دنبال کنند.

کد خبر: ۱۵۲٬۴۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha