۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
انتشار روزانه گزارش عملکرد دستگاه‌های دولتی در زمینه مدیریت مصرف برق
وزیر نیرو اعلام کرد

انتشار روزانه گزارش عملکرد دستگاه‌های دولتی در زمینه مدیریت مصرف برق

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه دولت مدیریت مصرف برق را از خودش شروع می‌کند، گفت: بعد از یکی دو هفته ما عملکرد دستگاه‌های دولتی در این زمینه را منتشر می‌کنیم تا خود مردم قضاوت کنند. ­

به گزارش بازار، علی اکبر محرابیان افزود: بر اساس مصوبه هیئت دولت که اخیرا به تصویب رسیده است دستگاه‌های دولتی مکلفند در ساعات اداری حداقل ۳۰ درصد از مصارف خود را نسبت به سال گذشته کاهش دهند. در ساعات غیر اداری هم برنامه ریزی شده است که ۶۰ درصد میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر شود.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین کاری که باید در فصل گرم امسال انجام بدیم، مدیریت مصرف است یعنی مصارف مازاد خودمان را مدیریت کنیم، اظهار داشت: دولت اعتقاد دارد که مدیریت مصرف را باید از خودش شروع کند، زیرا دولت باید برای بخش‌های دیگر الگو باشد.

محرابیان اضافه کرد: سال گذشته دولت بنا داشت که کاهش مصرف در بخش اداری اتفاق بیفتد، ولی در عمل این اتفاق نیفتاد. در تابستان امسال ما حتما مدیریت مصرف در بخش دولتی را پیگیری می‌کنیم و از همکاران مون در دولت و بخش‌های مختلف درخواست کرده و می‌کنیم در این مدیریت مصرف پیشتاز باشند. البته حق مردم است که روزانه مطلع شوند که کدام دستگاه رعایت می‌کند و کدام دستگاه نمی‌کند. بعد از یکی دو هفته ما عملکرد دستگاه‌ها را منتشر می‌کنیم تا خود مردم قضاوت کنند.

وزیر نیرو در پایان تاکید کرد: حتما دستگاه‌هایی خواهیم داشت که بیش از سهمیه تعیین شده کاهش مصرف داشته اند و این‌ها پیشتاز هستند و باید تشویق شوند.

کد خبر: ۱۵۲٬۴۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha