۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸
افزایش ۱۰ درصدی تخلفات صنفی در آذربایجان‌ شرقی
معاون سازمان صمت آذربایجان‌شرقی خبر داد

افزایش ۱۰ درصدی تخلفات صنفی در آذربایجان‌ شرقی

تبریز- معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از افزایش ۱۰ درصدی تخلفات صنفی استان در طرح نظارتی نوروز ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار، مقصود رضازاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: از ابتدای اسفند ماه سال گذشته که موضوع پایش بازار آذربایجان شرقی در ایام نوروز مطرح شد، تا ۱۵فروردین ۱۳۹۹ تعداد ۱۲ هزار مورد بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی استان انجام شد که در نتیجه آن افزون بر ۹۶۲ مورد تخلف محرز شد  .

وی افزود: در این مدت چهار هزار و ۳۲۸ مورد گشت مشترک بازرسی با دستگاه‌های مختلف استانی از جمله تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، اتاق اصناف، نیروی انتظامی و غله برگزار شد که از این نظر نیز با رشد ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بودیم.

رضازاده همچنین با اشاره به اقدامات نظارتی انجام شده در راستای دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی از درگاه‌های مختلف، گفت: در زمان برگزاری طرح، تعداد شکایات مردمی دریافت شده و مورد رسیدگی قرار گرفته ، با ۱۷ درصد رشد به رقم ۱۲۰۰ مورد رسید .

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن تجارت آذربایجان شرقی همچنین با اعلام افزایش ۳۸ درصدی کشفیات حوزه قاچاق در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ گفت: با انجام ۲۲ هزار و ۴۲۰ مورد بازرسی در قالب بازرسی‌های موردی، دوره ‌ای و گشت‌های مشترک، ۳۷۲ فقره پرونده تخلفاتی تشکیل شد .

وی افزود: در نتیجه بازرسی‌ها و پرونده های متشکله قاچاق در سال گذشته  ۶۸۰ هزار نخ سیگار قاچاق، بیش از ۱۰ هزار عدد انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، بیش از پنج هزار عدد انواع پوشاک قاچاق، بیش از ۱۵ هزار عدد انواع لوازم یدکی خودرو، انواع لوازم خانگی، انواع نوشیدنی‌ها، شیرینی و شکلات و روغن‌های خوراکی کشف و به سازمان اموال تملیکی تحویل داده شد.

رضازاده، حمایت از تولیدات داخلی و اشتغال جوانان ایرانی را تکلیف و وظیفه همگانی در سال جهش تولید عنوان کرد و گفت: در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب و اجرای مواد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تقویت سامانه های جامع تجارت و سامانه جامع انبار و تاکید بر شناسایی و ثبت کلیه انبارها در سامانه های مذکور از اولویت های کاری این معاونت در سال جاری است.

کد خبر: ۱۵٬۲۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha