۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱
برداشت چغندرقند پاییزه در مزارع کازرون آغاز شد

برداشت چغندرقند پاییزه در مزارع کازرون آغاز شد

کازرون- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت چغندرقند پاییزه در این شهرستان شروع شد.

به گزارش بازار به نقل از جهاد کشاورزی فارس، حمید رشیدی با اشاره به رشد سه برابری کشت چغندرقند پاییزه در اراضی این شهرستان گفت: سال گذشته ۲۳۰ هکتار چغندرقند پاییزه در شهرستان کازرون کشت شد که این میزان امسال به ۷۰۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: متوسط عملکرد چغندرقند پاییزه در شهرستان کازرون ۶۰ تن در هکتار است و پیش بینی می‌شود بیش از۴۲هزار تن محصول چغندرقند تولید و تحویل کارخانجات شود.

رشیدی افزود: کشت چغندر قند در قالب کشاورزی قراردادی و با انعقاد قرارداد کشت انجام می شود و طبق قرارداد با کارخانه های قند مرودشت و کوار، محصول برداشت شده از کشاورزان با قیمت هر کیلو ۱۶۴۱ تومان خریداری و علاوه بر آن به ازای هر تن چغندر تحویلی، ۴۳۰ تومان کمک هزینه حمل، ۲ کیلوگرم شکر و ۲۰ کیلوگرم تفاله به کشاورز پرداخت می شود.

تمام مراحل کشت چغندرقند مکانیزه است
وی با بیان اینکه کاشت تا برداشت محصول چغندرقند به صورت مکانیزه است، گفت: تمهیدات لازم برای برداشت چغندرقند در این شهرستان اندیشیده شده، و ۷ ست مکانیزه پیشرفته برای برداشت چغندرقند کازرون فعال است.

رشیدی با اشاره به مرغوبیت قابل قبول چغندرقند تولیدی در شهرستان کازرون گفت: این شهرستان کانون و از قطب های اصلی کشت چغندر پاییزی در استان فارس است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: استفاده از رقم آنتک به عنوان بهترین و جدیدترین رقم چغندرقند سازگار با منطقه، یکی از اقدامات صورت گرفته به منظور افزایش میزان تولید این محصول در کازرون است.

کد خبر: ۱۵۲٬۱۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha